Főoldal
Jelentős változások az adatvédelemben: folytatódik a szakmai szövetségek közös tájékoztatósorozata
2017-06-13 00:00:00

Az Európai Unió – tekintettel a határokon átnyúló tevékenységekre – már 2016 óta az egyes nemzeti adatvédelmi szabályok egységesítésén dolgozik, és az új uniós adatvédelmi szabályozás, röviden a GDPR bevezetése 2018-ban esedékes lesz. A DIMSZ mint az adatvezérelt marketing szakma érdekképviseleti szervezete egyes szakmai szövetségekkel együttműködve közös előadássorozatot indított, melynek már három eseménye lezajlott.

„A társszervezeteinkkel és szakmai partnereinkkel történt rendszeres egyeztetések során világossá vált, hogy immár a teljes marketing és kommunikációs szakma érdeklődik az jelenlegi adatvédelmi szabályozás változása iránt. A DIMSZ készséggel vállalta, hogy tájékoztatás nyújt szakértelmének megosztásával és kérésre akár a tagozat tagjainak személyes közreműködésével is” – mondta el Domokos Márton.

A rendezvénysorozat első eseményére a Magyar Lapkiadók Egyesületének workshopján, 2017. március 1-én került sor, amelyen 40 fő vett részt – elsősorban a terjesztési, pénzügyi és jogi területek képviselői közül. „A résztvevők kiemelten hasznosnak és sikeresnek tartották a tájékoztatót, amelynek célja az volt, hogy elősegítse a médiavállalatok felkészítését az adatvédelmi szabályozással kapcsolatos változásokra” – nyilatkozta Havas Katalin, az egyesület főtitkára.

Március 17-én a Professzionális Piackutatók Társaságánál, június 6-án pedig az Önszabályozó Reklám Testületnél jártak vendégelőadóink.

"Az ÖRT mindig is nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy tagjai munkáját, a jogszabályoknak való megfelelést információval, tréninggel, workshoppal segítse. Nagyon köszönjük, és örömmel éltünk a DIMSZ felajánlásával. Fantasztikusan jó előadást tartott Domokos Márton, ráadásul fontosnak tartjuk és hiszünk a szakmai szervezetek együttműködésében, am
elyre ez a rendezvény kiváló példával szolgált" - írta a testület közleményében Fazekas Ildikó főtitkár.

„A Bird & Bird Iroda előadását hasznosnak tartották a kollégát, és szeretnénk velük a nyár folyamán tovább konzultálni a témában azzal a céllal, hogy egy a GDPR rendelkezéseire alapozott, közös piackutatási kódexet hozhassunk létre. Ezzel kapcsolatban jelenleg még a Társaságon belül igényfelmérés és koncepciószintű egyeztetések zajlanak. Örülünk, hogy a DIMSZ által kezdeményezett együttműködés lendületet adott az új keretrendszer alkalmazására való felkészülésünknek" - avatott be a PPT elképzeléseibe Vörös Csilla elnök.


„Terveink között szerepel még a Magyar Public Relations Szövetségnek, a Piackutatók Magyarországi Szövetségének, valamint a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetségnek egy-egy előadás közös megszervezése, valamint saját kiadványunk kibővítése a partnereinket érintő kérdésekkel. Ugyanakkor nyitottak vagyunk további felkérésekre és együttműködési javaslatokra, hiszen sok még a teendő, a felkészülésre rendelkezésre álló idő pedig gyorsan fogy. Örülünk neki, hogy a társszövetségek ilyen nyitottan fogadták a kezdeményezést, és a program jól halad” – tette hozzá Huszics György, a DIMSZ elnöke.


Mi várja a tagokat?

Szakmaiság. Érdekképviselet. Értékközösség. Kapcsolati tőke. Hitelesség. Inspiráció.

Arra törekszünk, hogy olyan szolgáltatásokat nyújtsunk a szövetségi core tevékenységek mellett, melyek kimondottan a tagjainkat juttatják különböző előnyökhöz.

Szakmai szótár
acquisition programmes - ügyféltoborzó kampányok

affinity marketing - affinitás marketing

after-sales service - vásárlás utáni szolgáltatás

bound-in inserts - befűzött mellékletek

branding - márkaépítés


Teljes cikk



Kövessen minket a Facebookon
Kövessen minket a Twitteren