Főoldal
E-mail marketing

Fogalmi meghatározás

Az e-mail marketing egy olyan direkt marketing megoldás, melynek során a hirdető a reklámüzeneteket e-mailben juttatja el a célcsoportjához.
 
Eszközei

Elektronikus hírlevél, elektronikus direkt marketing.

Jellemzői

  • Jól célozható: Megfelelő adatbázis esetén pontosan leszűrhetőek azok a címzettek, akik a hirdető üzenete szempontjából érdekesek.
  • Mérhető eredmények: Számos statisztika – megnyitási arány, átkattintási arány, átkattintók jellemzői – áll rendelkezésre.
  • Magas válaszadási arány: Egy jól felépített e-mail marketing kampány esetén nem ritka az 5-15%-os válaszadási arány.
  • Gyors: Egy e-mail marketing kampány akár 1-2 nap alatt lebonyolítható.
 
Sikerfaktorok

  • A hatékony e-mail marketing kampány feltétele egy jól karbantartott adatbázis, amely lehetővé teszi, hogy az üzenet a megfelelő célközönséget érje el.
  • Fontos, hogy az e-mail tárgya figyelemfelkeltő legyen, az üzenet tömör, és tartalmazzon mozgosító üzenetet, amely ráveszi a címzetteket, hogy kattintsanak az e-mailben szereplő linkekre.

Mérési pontok

Mivel online eszközről van szó, ezért az eredmények nagyon jól mérhetők. Érdemes a konverziókat vizsgálni, vagyis azt, hogy hányan hajtják végre a hirdető által kívánt cselekedetet a honlapon. Ez lehet vásárlás, regisztráció vagy akár egy ingyenes tanulmány letöltése.
    
Az eszközhöz kapcsolódó további marketing csatornák vagy lehetőségek

A megfelelően profilozott, karban tartott e-mail marketing adatbázis az ügyfélkapcsolat-menedzsment alapja. Segítségével teljesen egyedi ajánlatokat, lehetőségeket kínálhatunk fel a velünk kapcsolatban álló partnereknek, ügyfeleknek. Ezen kívül hatékony lehetőséget biztosít a vásárlók bevonására: például egy új terméket csak a rendszeresen vásárló, hűséges ügyfelek tesztelhetnek, melyről e-mail útján értesíthetjük őket.

Tágabban értelmezve az e-mail marketing pr eszközként is értelmezhető azokban az esetekben – például a cég életében olykor előforduló krízishelyzetekben –, amikor rendkívül fontos, hogy közvetlen ügyfeleink azonnali és részletes, ugyanakkor a cég kommunikációs stratégiájának megfelelő tájékoztatást kapjanak.
Az e-mail marketing segítségével célcsoportkutatások is hatékonyan végezhetők.

Szerkesztette: Fialka Krisztina (Reach Media)


Mi várja a tagokat?

Szakmaiság. Érdekképviselet. Értékközösség. Kapcsolati tőke. Hitelesség. Inspiráció.

Arra törekszünk, hogy olyan szolgáltatásokat nyújtsunk a szövetségi core tevékenységek mellett, melyek kimondottan a tagjainkat juttatják különböző előnyökhöz.

Szakmai szótár
acquisition programmes - ügyféltoborzó kampányok

affinity marketing - affinitás marketing

after-sales service - vásárlás utáni szolgáltatás

bound-in inserts - befűzött mellékletek

branding - márkaépítés


Teljes cikk



Kövessen minket a Facebookon
Kövessen minket a Twitteren