Főoldal
A mérések szerint az adatvezérelt marketing növeli a hatékonyságot
2017-02-14

A Global DMA, a direkt marketing szövetségek nemzetközi szervezete 2016-ban harmadik alkalommal, 18 országban végzett kutatást az adatvezérelt marketing és reklám területén. A felméréshez a Direkt és Interaktív Marketing Szövetségen keresztül a magyar piacról idén is érkeztek adatok.

Az egyes országos szakmai szövetségek összefogásával készült világméretű felmérés keretében több mint 3000 kitöltő kiemelte az ügyfélközpontúság és a mérések növekvő jelentőségét. Az Adatvezérelt Marketing és Reklám Globális Áttekintése című tanulmányt a 28 független marketing szövetséget tömörítő globális szervezet (GDMA) a Winterberry Group kutató és tanácsadó céggel közösen készítette.

„A technológia napról napra változik, és nagy hatással van a vásárló és a márka interakcióira. Ezért az adatok nagy jelentőséggel bírnak a vállalkozások számos döntésének meghozatalában” – nyilatkozta Jodie Sangster, a GDMA elnöke és az ADMA vezetője. „A piaci szereplők számára nagyon jó jel, hogy egyre több társaság igazgatója és vezetője érti és értékeli az adatok fontosságát. Ezen túl azonban, annak érdekében, hogy a vállalkozások sikerrel biztosítsák a megfelelő vásárlói élményt, a hangsúlyt a kifinomult adatkezelő és elemző modellek használatára érdemes helyezni. Emellett az adatvezérelt forradalom kulcsfontosságú eleme a vásárlói bizalom felépítése. A vállalkozások arra törekszenek, hogy a fogyasztók minél több személyes adatához jussanak hozzá, ezért a fogyasztók igénylik az átláthatóságot, és szeretnék biztosak lenni abban, hogy az adataik megfelelően védve vannak. Így az előrelépés elengedhetetlen feltétele, hogy a bizalom kiemelt fontosságú szerepet kapjon minden szervezet stratégiájában.”

A globális felmérés eredményeinek legfontosabb megállapításai:

-          Az adat nélkülözhetetlen marketing eszközzé vált. Az előző két év eredményeihez hasonlóan válaszadók 76,6 százaléka kritikusnak ítélte a vásárlói adatok fontosságát a marketing és reklámtevékenységben.

-          Az adatokkal kapcsolatos befektetések növekedése a vásárlók és a vásárlói élmény fontosságát tükrözi. A felmérésben részt vevők 89,6 százaléka szerint adatvezérelt tevékenységük fókuszában a vásárlók és leendő ügyfelek adatbázisának karbantartása és javítása áll, és célja, hogy a jobb és relevánsabb ajánlatokat állíthassanak össze általános fogyasztói kommunikációjuk számára.

-          2016 a mérés éve volt. Növekedett azoknak az aránya, akik nyilatkozatuk szerint szakértői szinten végzik mind a többcsatornás kampányokra, mind az egyes csatornákra vonatkozó adatok kezelését és elemzését.

-          A ráfordítások – főként a digitális csatornákon –  tovább bővülnek. A panelben résztvevők több mint fele növelte az adatvezérelt marketing és reklámtevékenységre fordított összegeket 2015-höz képest, míg 35,8 százalékuk változatlan büdzséből gazdálkodott. Az előző két évhez hasonlóan a költések jellemzően a digitális csatornákon növekedtek.

-          Az adatvezérelt marketing javítja a kommunikációs csatornák hatékonyságát. Amikor arra kérték a válaszadókat, hogy becsüljék meg az adatvezérelt kommunikációs csatornák hatását, kiderült, hogy a tízből kilencnek emelkedett a teljesítménye, és ez feltételezhetően mind a tervezési, mind a kivitelezési folyamatok során a mérési és attribúciós technikák használatának köszönhető.

-          A legfontosabb feladat az integráció és a szervezeten belüli szemléletváltás. A résztvevők két egymás követő évben úgy nyilatkoztak, az adatvezérelt tevékenységek jobb kihasználásához vezető legfontosabb lépés a meglévő reklám és marketing eszközökkel történő integráció, valamint a szervezeten belüli folyamatok funkcionalitásának és hatékonyságának növelése.

Az összefoglaló kutatási anyag mellett egy országokra bontott tanulmányból kiderül:

-       A magyar válaszadók mutatószámai sokat javultak tavaly óta az adatvezérelt marketinggel kapcsolatos magabiztosság kérdésében: egy év alatt 60-ról 80%-ra nőtt azoknak az aránya, akik 4 vagy 5 pontot adtak maguknak, így átlagosan 4,32 pontos lett az eredmény.

-       A csatornák közül költés tekintetében a digitális OOH felületeket és a keresőmarketinget emelték ki kollégáink, míg eredményesség tekintetében a közösségi média vitte a pálmát, a keresőmarketing megítélése pedig csökkent.

-       A legtöbb potenciált itthon a társaságok az adatelemzés megközelítésének általános javításában látják a mérések és beszámolók elkészítésekor.

-       A hazai válaszadók továbbra is behatárolva érzik magukat a törvényi szabályozások által. A 44,3%-os globális áltaghoz képest idén 81,8% nyilatkozott úgy, hogy jelentős mértékben korlátozza a tevékenységüket a jogszabályi környezet. A második legfájóbb pont a használható adatbázisok hiánya volt.

„Egyértelműen eredményesebbek az adatvezérelt marketing megoldások használói, és szerencsére a nemzetközi példák mellett egyre több hazait is említhetünk. Mind több cégnél kérdőjelezik meg a szokásokon, megérzésen alapuló marketinget, és várják el a vásárlók és a kampányeredmények megértésén, elemzésén alapuló tudatos gondolkodást” - mondta Huszics György, a DIMSZ elnöke. „Látható, hogy a területtel kapcsolatos magabiztosság itthon is nőtt, ugyanakkor sokat kell még tenni – és tesz az Adatvezérelt Technológiák tagozatunk – azért, hogy a technológia adta lehetőségeket minél sikeresebben használják a vállalkozások.”

A Global Review felmérés eredményei a http://www.globaldma.com/download linkre kattintva az összes résztvevő országból ingyen letölthetők.

cartier replica

További információ

Lugosi Boglárka főtitkár

lugosi.boglarka(at)dimsz.hu

30/588-1344


Mi várja a tagokat?

Szakmaiság. Érdekképviselet. Értékközösség. Kapcsolati tőke. Hitelesség. Inspiráció.

Arra törekszünk, hogy olyan szolgáltatásokat nyújtsunk a szövetségi core tevékenységek mellett, melyek kimondottan a tagjainkat juttatják különböző előnyökhöz.

Szakmai szótár
acquisition programmes - ügyféltoborzó kampányok

affinity marketing - affinitás marketing

after-sales service - vásárlás utáni szolgáltatás

bound-in inserts - befűzött mellékletek

branding - márkaépítés


Teljes cikk



Kövessen minket a Facebookon
Kövessen minket a Twitteren