Főoldal
Címzett és címezetlen küldemények

Címezetlen küldemény

Statisztikai, üzletpolitikai- vagy gazdasági mutatók által meghatározott fogyasztói célcsoportok számára, konkrétan  kijelölt területeken belül  terjesztett, egyéni címzés nélküli, nyomtatott reklám- vagy információs kiadvány, mely tájékoztatás  vagy vásárlás-ösztönzés céljából készült.  Grafikát, rajzot, ábrát, fotót, esetenként árumintát is tartalmazhat.

Címzett küldemény

Névre és pontos címre szóló, személyes jellegű információkat tartalmazó olyan küldemény, mely a címzett egyéni, vagy szakmai érdeklődési területének megfelelően személyes jellegű közléseket, adatokat – esetenként a témához szorosan kapcsolódó tárgyat, árumintát is - tartalmazhat. A címzett küldemények minden esetben zárt csomagolásban, konkrét névre és címre terjesztett küldemények.

Transpromo

A transpromo kifejezés a „tranzakciós” (számlalevelek, egyenlegközlők, értesítők, kivonatok) és a „promóciós” (értékesítést támogató direkt marketing eszközök) dokumentumok elnevezéseinek összeolvasztásából származik.

A transpromo számlalevél olyan dokumentum, amelyet az értékesítési, ergonómiai, célcsoport-szegmentációs és márkatulajdonságok figyelembevételével úgy tervezünk meg, hogy egyúttal hirdetési felületeket is létrehozunk rajta. A jól megtervezett transpromo számlalevél nemcsak érthető és átlátható, hanem hatékony értékesítési csatorna is.

Geomarketing – célcsoportok pontos földrajzi behatárolása

Amit a geomarketing kínál

  • A rendelkezésre álló adatbázisokkal mindig aktuális geográfiai és demográfiai mutatók alapján határozhatók meg a kívánt célcsoportok.
  • Kijelölhető, hogy hol, milyen vásárlóerővel bíró, milyen korösszetételű emberek élnek és azt is ki lehet szűrni, hogy milyen lakókörnyezetben. Például: megjelenítjük egy adott településen, vagy település-típuson azokat a címeket, ahol egy háztartásban 2 felnőtt és 2 gyermek él.
  • Adatbázisból új termékre vonatkozóan is elkészíthető a célcsoport-térkép. Térképen megjeleníthető, hogy pl. egy üzlet egy kilométeres körzetében hol találhatóak a potenciális vásárlók.
  • Új vásárlói szegmens feltárása is lehetséges a geo-szoftver segítségével.
  • A célcsoportok magánszemélyekre (demográfia, életmód, vásárlóerő stb.) és vállalkozásokra (tevékenység, létszám stb.) vonatkozóan is elemezhetőek.
  • A célcsoportok akár korcsoport és nemek szerint, illetve ezek kombinációjaként is meghatározhatók.
  • Földrajzi vonatkozású adatokat jelenít meg vizuálisan, vásárlói és terjesztési adatokat helyez el digitális térképen.
  • Rendelkezésre álló információkat összevetve kiválasztja azt a konkrét területet, mely leginkább megfelel az igényeknek.
  • Megmutatja, hogy hol vannak a meglévő potenciális vásárlók, és versenytársak.Meghatározza a célcsoportot bizonyos területet belül
    • lakóterület, jövedelem, vásárlóerő, kor szerint
    • megadott sugarú körön belül

Használata a reklámanyagok terjesztésénél

  • Demográfiai- és geográfiai adatok alapján terjesztési terület szűrése
  • Terjesztés hatékonyságának ellenőrzése, kiértékelése
  • Terjesztési mennyiség optimalizálása
  • Ügyféladatok elemzése
  • Potenciális vásárlók felkutatása
  • Célcsoport szűrése és célzott marketing kialakítása
  • Optimális terjesztési terület kialakítása
  • Marketingkampány minőségének elemzése

Szerkesztették: Justin István (Feibra), Safranka Mónika (Adfit).


Mi várja a tagokat?

Szakmaiság. Érdekképviselet. Értékközösség. Kapcsolati tőke. Hitelesség. Inspiráció.

Arra törekszünk, hogy olyan szolgáltatásokat nyújtsunk a szövetségi core tevékenységek mellett, melyek kimondottan a tagjainkat juttatják különböző előnyökhöz.

Szakmai szótár
acquisition programmes - ügyféltoborzó kampányok

affinity marketing - affinitás marketing

after-sales service - vásárlás utáni szolgáltatás

bound-in inserts - befűzött mellékletek

branding - márkaépítés


Teljes cikk



Kövessen minket a Facebookon
Kövessen minket a Twitteren