Főoldal
Mobilmarketing evolúció

Magyarországon 1997 óta folyamatosan duzzad ugyan a mobilmarketing, de 2009-ig ez inkább csupán a forgalmára volt jellemző és kevésbé a szolgáltatások számára.

A fordulópontot az okostelefonok megjelenése, majd elterjedése, valamint jelentős mértékben a gazdasági helyzet jelentette. A készülékek fejlődésének köszönhetően új lehetőségek nyíltak meg a média, a fejlesztő és kreatív cégek számára, hiszen egyre több funkcióra, szórakoztató és hasznos tartalmakra lett igény a felhasználók részéről. Mindezeknek melegágya lett a készülékgyártók brutális versenye, egyértelműen az lett a cél, hogy az olcsóbb mobiltelefonokon is elérhetők legyenek a korábban prémium, vagy üzleti kategóriában használt lehetőségek.

A gazdasági helyzet alakulása szintén térhódítást engedett a mobilmarketingnek, hiszen a korábbi aranykorban megszokott költéseket racionalizálni kellett és fontosabb lett a konverziók aránya, a mérhetőség és a meddő szórások csökkentése. Ezekre pedig jelenleg semmilyen platform nem kínál kedvezőbb megoldást mint a mobilmarketing.

 A fejlődés akár a készülékek, akár a szolgáltatások tekintetében vizsgálva is elképesztő. A piaci szereplőknek olyan aktívan kell új ismereteket, tapasztalatokat szerezniük, melyek korábban nem voltak jellemzők, így hatalmas szükség van edukációra, standardok felállítására és rengeteg szakmai kommunikációra, ahhoz, hogy közösen építhessük ezt a fantasztikus piacot.
 
Szerkesztette: Huber Kornél (Origo)


Mi várja a tagokat?

Szakmaiság. Érdekképviselet. Értékközösség. Kapcsolati tőke. Hitelesség. Inspiráció.

Arra törekszünk, hogy olyan szolgáltatásokat nyújtsunk a szövetségi core tevékenységek mellett, melyek kimondottan a tagjainkat juttatják különböző előnyökhöz.

Szakmai szótár
acquisition programmes - ügyféltoborzó kampányok

affinity marketing - affinitás marketing

after-sales service - vásárlás utáni szolgáltatás

bound-in inserts - befűzött mellékletek

branding - márkaépítés


Teljes cikk



Kövessen minket a Facebookon
Kövessen minket a Twitteren