Adatvezérelt Marketing Szövetség | DIMSZ | Data & Marketing Association HungaryAdatvezérelt Marketing Szövetség | DIMSZ | Data & Marketing Association HungaryAdatvezérelt Marketing Szövetség | DIMSZ | Data & Marketing Association HungaryAdatvezérelt Marketing Szövetség | DIMSZ | Data & Marketing Association Hungary
  • Rólunk
    • Értékeink és küldetésünk
    • Elnökség
    • Etikai kódex
    • Alapszabály
    • Tagozatok
    • Történet
    • Bizottság
  • Tevékenységek
    • Kutatások, benchmarkok
    • Képzések
    • Lobby
    • Események
  • Hírek
  • Tagság
    • Előnyök
    • Tagfelvétel
    • Tagok
  • Kapcsolat
  • English

2023-ban jelentős változások érkeznek analitika téren. Jön a GA4!

    Home Hírek 2023-ban jelentős változások érkeznek analitika téren. Jön a GA4!
    Analitika

    2023-ban jelentős változások érkeznek analitika téren. Jön a GA4!

    By admin | Hírek | Comments are Closed | 24 november, 2022 | 0

    Az elmúlt évek, de talán az elmúlt 10 év legnagyobb változása várható 2023-ban, mert a Google sok év után kivezeti a jól megszokott Google Analyticset (egészen pontosan az Universal Analyticset) és a helyét a GA4 fogja átvenni.

    A váltás pedig nem csupán technikai, hanem üzleti kihívásokat is jelent majd rengeteg cégnek és e-kereskedőnek.

    Mi az a GA4?

    A Google már évek dolgozik egy új analitikai rendszeren, ami 2023. július 1-től le fogja váltani a jelenlegi Universal Analyticset. A váltás nem csak egy sima átnevezés, hanem méréstechnikai és paradigmaváltás is egyben. A GA4 ugyanis esemény alapú mérésen alapszik (event-based adatmodell), míg az UA ún session-based modellt használt. 

    A mérési technológia mellett az egyik, hanem a legfontosabb kiegészítés, hogy 2023. júliustól régi GA fiókok nem fognak mérni és adatot rögzíteni. Helyette minden adat már csak a GA4 fiókba kerül be. Feltéve, ha ezt telepítette és setupolta az oldal tulajdonosa. Ezt ugyanis külön meg kell tenni.

    A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy aki 2023. július 1-ig nem áll át GA4-re, annak nem lesz Analytics mérése. Egy adatvezérelt cég esetében ez pedig komoly kockázatot jelent.

    Mire érdemes készülni?

    Ha valaki most indít nulláról egy weboldalt, vagy most akarja elkezdeni a méréseket, akkor ott már csak GA4-et szabad beállítani és telepíteni. 

    Azoknál, akik évek óta használják az Universal Analyticset, ott érdemes már 2022-ben megindítani az átállási folyamatot. Ezt úgy érdemes megtenni, hogy párhuzamosan elindítjuk a méréseket a GA4 és az UA felületén, és 2023. nyaráig egymás mellett fut a két mérés. Majd 2023. júliustól át kell állni teljesen a GA4-re. 

    Ennek a technikai megvalósítását érdemes Tag Manageren keresztül intézni ugyanis a Tag Manageren keresztül vissza lehet küldeni a GA4-be szánt ecommerce adatokat az Universal Analyticsbe is. Vagyis ezzel a megoldással egyszerre lehet adatokat gyűjteni az új rendszerbe és a régibe is az átmeneti időszakban. Így egyszerre tudunk két helyen mérni, de közben fel is készülni a GA4-re. 

    Azért is érdemes ezt a felkészülést időben megtenni, mert a GA4 működéséhez és komplett setupjához már Tag Manager tudásra is szükség van, ecommerce projektek esetében teljesen cserélni kell a data layereket, és több mérőszám illetve fogalom is megváltozik az UA-hoz képest. 

    Azt már előre lehetett sejteni és a számok is ezt igazolják, hogy a GA4 kevesebb usert mér, mint az UA, ennek a fő oka pedig a mögöttes mérési technológia. A GA4 nem böngészőt azonosít, hanem tényleges usereket (de legalábbis erre törekszik), ezért is lesznek alacsonyabbak a számok ugyanannyi látogató mellett. Ehhez pedig hozzá kell szokni. Emellett pedig néhány fogalom értelmezése is megváltozik, ilyen például a bounce rate, ami GA4-ben nem ugyanazt jelenti mint az UA-ban régen. Illetve persze a felület is jelentős változáson esik át a régi GA-hoz képest, ezért érdemes 2023 H1-et arra szánni, hogy a technikai átállást megcsinálja minden cég, és a belső folyamatokat, riportokat is hozzá igazítják a GA4-hez. 

    GA4 új felülete (forrás: https://lazyjack.hu GA4 fiók)

    Ma már Skillsopon keresztül elérhető Google Analytics vizsga is GA4 alapjaira épül, tehát aki el akar mélyülni ezen a területen, annak már a Google is ad rengeteg segítséget. Aki viszont csak az alapok iránt érdeklődik, annak érdemes lehet az alábbi angol Youtube videókat megnézni:

    • https://www.youtube.com/watch?v=0Muk7Fi8p08
    • https://www.youtube.com/watch?v=ZOmhyQICMXw,

    Amit sokan még nem látnak viszont előre, hogy egy komolyabb ecommerce projekt esetében (pl egy WooCommerces hajós bolt) már külső segítségre lesz szükség a GA4 setuphoz, ugyanis a Consent mode, Facebook Conversion API, Google Ads mérések már csak Tag Manager segítségével állíthatóak be majd hatékonyan. Neki lehet persze önállóan is állni a dolog, de tudás és tapasztalat nélkül nagy a hibázás lehetősége. És mivel az adatgyűjtésben nem lesz folytonosság, és az UA adatokat nem lehet majd importálni a GA4-be, így aki 2023. július 1-ig nem lépni meg az átállást technikai és üzleti értelemben, az komoly versenyhátrányba kerülhet digitális analitika téren. 

    A cikk szerzője Bay Áron, az Exact Match ügyvezetője

    keresőmarketing

    Related Posts

    • Felhívás MRSZ Barométer 7. kutatásban való részvételre

      By admin | Comments are Closed

      Figyelmükbe ajánljuk társszövetségünk, a Magyar Reklámszövetség és a Scores Groupkutatóintézet 7. alkalommal készülő MRSZ Barométer kutatását frissült kérdésekkel és a kitöltéstgyorsabbá és átláthatóbbá tévő módosításokkal. A felméréssorozat célja, hogy rendszeresenfeltérképezze a kommunikációs iparág aktuális helyzetétRead more

    • XII. Hangszépségverseny

      By admin | Comments are Closed

      Frissítés! Megvannak a nyertesek! Köszönjük a leadott szavazatokat, 17.226 értékelés alapján a XII. Contact Center Hangszépségverseny dobogósai, akik a Contact 2024 konferencián vehették át díjukat: Thomann Katalin – Alfa Vienna Insurance Group Biztosító Zrt Iski-Siladi Mária –Read more

    • Még nyitva a nevezés a Mediaspace Global Changemakers’ díjra

      By admin | Comments are Closed

      Frissítés: új nevezési határidő – 2024. október 7. A Mediaspace.global azzal a céllal hozta létre a Global Changemakers’ Awardot, hogy a gyorsan változó technológiai, piaci és szabályozási környezetben a progresszív megoldások felszínre kerüljenek és aRead more

    • Adatvezérelt Nap 2024: egy életre szóló tapasztalat!

      By admin | Comments are Closed

      DIMSZ Adatvezérelt nap 2024 szeptemer 12-én a Premier kultcaféban

    • Szeptemberben újra Adatvezérelt Nap – ugye találkozunk?

      By admin | Comments are Closed

      Örömmel értesítünk mindenkit, hogy 2024. szeptember 12-én ismét megrendezésre kerül az Adatvezérelt Nap, mely az év egyik legizgalmasabb és leginnovatívabb szakmai eseménye lesz. SAVE THE DATE, hogy le ne maradj!Ezeket az infókat írd be aRead more

    Kategóriák

    • Egyéb
    • Események
    • Hírek
    • Képzések
    • Kutatások, benchmarkok
    • Lobby

    Archívum

    • 2025. február
    • 2024. október
    • 2024. szeptember
    • 2024. július
    • 2024. május
    • 2024. április
    • 2024. március
    • 2023. május
    • 2023. március
    • 2023. január
    • 2022. december
    • 2022. november
    • 2022. október
    • 2022. augusztus
    • 2022. március
    • 2022. február
    • 2022. január
    • 2021. december
    • 2021. november
    • 2021. augusztus
    • 2021. június
    • 2021. április
    • 2021. március
    • 2021. február
    • 2021. január
    • 2020. december
    • 2020. november
    • 2020. augusztus
    • 2020. július
    • 2020. június
    • 2020. május
    • 2020. március
    • 2020. február
    • 2020. január
    • 2019. október
    • 2019. szeptember
    • 2019. augusztus
    • 2019. július
    • 2019. május
    • 2019. április
    • 2019. február
    • 2018. december
    • 2018. november
    • 2018. október
    • 2018. szeptember
    • 2018. augusztus
    • 2018. július
    • 2018. június
    • 2015. április

    Szakmaiság. Érdekképviselet. Értékközösség. Kapcsolati tőke. Hitelesség. Inspiráció.

    Arra törekszünk, hogy olyan szolgáltatásokat nyújtsunk a szövetségi core tevékenységek mellett, melyek kimondottan a tagjainkat juttatják különböző előnyökhöz. A szervezet a FEDMA és a GDMA (Global Data Marketing & Analytics) tagja.

    Menü

    • Nyitólap
    • Rólunk
    • Tevékenységek
    • Tagság
    • Kapcsolat
    • Impresszum
    • Médiaajánlat
    • Adatvédelem
    • About us

    Legfrissebb bejegyzés

    • Felhívás MRSZ Barométer 7. kutatásban való részvételre

      By admin | Comments are Closed

      Figyelmükbe ajánljuk társszövetségünk, a Magyar Reklámszövetség és a Scores Groupkutatóintézet 7. alkalommal készülő MRSZ Barométer kutatását frissült kérdésekkel és a kitöltéstgyorsabbá és

    Címkék

    adatvezérelt adatvezérelt nap adatvédelem adex ad spend agency analitika barometer call center contact center cookie covid-19 data protection dimsz effie effie hungary eprivacy gdpr hangszépségverseny hungary iaa keresőmarketing kommunikációs torta koronavírus kreatív kutatás lollipop magyar keresőmarketing maksz mprsz mrsz médiatorta naih ppc pr reklámköltés reklámtorta research scc schrems 2 search engine marketing sem seo verseny white square

    Elérhetőségeink

    Amennyiben kérdése lenne, együttműködési ötlete van, vagy szeretne többet megtudni rólunk, kérjük lépjen velünk kapcsolatba! Köszönjük.

    DIMSZ | Adatvezérelt Marketing Szövetség

    1036 Budapest, Perc utca 8.

    +36 30 588 1344

    Lépjen velünk kapcsolatba!

     

    © 2023 DIMSZ | All Rights Reserved
    • Rólunk
      • Értékeink és küldetésünk
      • Elnökség
      • Etikai kódex
      • Alapszabály
      • Tagozatok
      • Történet
      • Bizottság
    • Tevékenységek
      • Kutatások, benchmarkok
      • Képzések
      • Lobby
      • Események
    • Hírek
    • Tagság
      • Előnyök
      • Tagfelvétel
      • Tagok
    • Kapcsolat
    • English
    Adatvezérelt Marketing Szövetség | DIMSZ | Data & Marketing Association Hungary