a társadalmi célú, illetve társadalmi ügyeket támogató, megjelenítő és felkaroló reklámok
hatásainak feltérképezésére és a legfontosabb ügyek versenyeztetésére –
A Call to Action projekt célja, hogy több aktivitáson (pl. felmérés, pályázat) keresztül bemutassa a
legjobb TCR gyakorlatokat és ezáltal a reklámok társadalom egészére gyakorolt jótékony hatását
demonstrálja. Az első fázisban a Magyar Reklámszövetség és a Sharity Impact a társadalmi célú
ügyek publikálásának fontosságát, mértékét és hatását a Score Group kutatóintézet segítségével
egy, a legnagyobb hirdetők reklámszakmai vezetői és az ügynökségek, médiavállalatok döntéshozói
körében elindított felmérés keretében vizsgálja. A felmérés a hirdetők társadalmi célú vagy
támogatói tevékenységét vagy a (márkák) gazdasági reklámjaiban megjelenő, közvéleményt pozitív
módon formáló társadalmi célú információkat közlő hirdetéseit, valamint a jótékonysági (charity)
aktivitásaikat és azok kommunikációját veszi górcső alá. A kérdőívet (link alább a közleményben)
április 10. éjfélig lehet kitölteni. A kutatást több hazai nagy hirdető mélyinterjúja fogja teljessé tenni.
Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség alelnöke, a Call to Action projekt kezdeményezője és vezetője
hangsúlyozta: „A Reklámszövetség ügyvezetősége egyértelműen úgy érzékeli, hogy az egyre
tudatosabb (reklám)fogyasztók alapelvárásává vált minden reklámozó felé, – a nagyvállalatoktól
kezdve a közepes és kisvállalkozások irányába egyaránt – hogy a márkák, cégek felelősen
viszonyuljanak a körülményekhez (például társadalmi kérdésekhez, klíma ügyekhez stb.). Vagyis egy
átfogó társadalmilag felelős gondolkodás szemlélettel a kommunikációs magatartás ne csupán a
cégek társadalmi célú vagy charity aktivitásainak hírverésében mutatkozzon meg, hanem áthassa a
kereskedelmi (core tevékenységből fakadó) reklámokat is. ” A projekt vezetője hozzátette: „Az
alaphelyzet feltérképezése (kutatás) után egy társadalmi célú aktivitást és reklámversenyt indítunk útra
tavasszal a már megvalósult jó gyakorlatokból, illetve egy pályázatot is a kreatív civileknek egy-egy, a
társadalmi munkát érintő téma mentén.”
A projekt alaplépéseként – a kommunikációs iparági, szakmai döntéshozók és véleményvezérek, valamint a társ-szakmai szervezetek tagságának körében – lebonyolított kutatás egy „pillanatfelvételt” rögzít és ezzel feltárja a társadalmi célú reklámok hatásairól a legaktívabb hirdetői és ügynökségi kör aktuális véleményét. Egyúttal rávilágít a kommunikációs aktivitások és reklámok jelenleg érzékelhető szemléletformáló hatásának hatékonyságára és rámutat a hiányosságokra is.
A kutatás (lebonyolítás, elemzés) szakmai partnere a Scores Group. Az online kutatás a kommunikációs iparági döntéshozókat vagy véleményvezéreket célozza az összes társ-szakmai kommunikációs szervezet tagságát megmozgatva. A kérdőív az alábbi linken érhető el és kitöltése kb. 8-10 percet vesz igénybe:
https://cloud.capitris.hu/scoresgroup/survey/MRSZ_CTA?uid=MRSZCTA
Kitöltési határidő: 2024. április 10. éjfél
A Call to Action kezdeményezés mellé sok neves szakember állt, hogy szakmai grémium tagként támogassa projektet és második fázisban induló pályázatot:
- Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója
- Blaskó Nikolett elnök, MAKSZ / az ACG Reklámügynökség tulajdonos-ügyvezetője
- Baráth Péter, az RTL marketing és kommunikációs igazgatója
- Dr. Bársony Farkas, Sharity Zrt. társalapító, elnök-vezérigazgató
- Gulyás János elnök, MRSZ / a Wavemaker Hungary Kft. ügyvezetője
- Hivatal Péter a DIMSZ alelnöke és az MRSZ elnökségi tagja és az ügyvezetőség tanácsadója
- Kovács András Péter a Yettel marketing igazgatója
- Kőszegi András, márkatanácsadó, az OnBrands tulajdonosa
- Mérő Ádám alelnök, MRSZ / Senior Director, Coca-Cola Company Consumer & Shopper Connection
- Nagy Bálint az IBS marketingtanszékének vezetője
- Pőcze Balázs az MRSZ ügyvezetőségi tagja és Mito Creative Zrt. kreatív igazgatója