Főoldal
Elfogadta az Európai Parlament az új adatvédelmi rendeletet
2016-04-27 00:00:00

Egy több mint négy éves előkészítési folyamat zárult le azzal, hogy az EP április 14-én egyhangúlag elfogadta a korábban tervezetként publikált új adatvédelmi szabályok szövegét, amely már magyar nyelven is letölthető. A rendelet hivatalos kihirdetése egy-két héten belül várható, ezután 20 nappal lép életbe. A rendelkezések a tagállamokban két évvel később, azaz várhatóan 2018 májusától alkalmazhatóvá válnak.

A szabályozás fő célja, mivel a korábbi vonatkozó irányelv már 20 éve keletkezett, hogy modernizálja, a jelenkor eszközhasználatára alkalmazhatóvá tegye a jogi környezetet. Így az egyik legfontosabb irányelve, hogy az internethasználók és a digitális eszközökön személyes adatokat megosztó fogyasztók számára nagyobb befolyást biztosítson saját adataik felett. Emellett az adatgazdák és adatfeldolgozók számára közérthetőbb tájékoztatást és az adatvédelmi incidensekről (pl. hackertámadás) történő azonnali értesítést is előírja.

 „Ez egy hosszú folyamat vége, de egyben egy másik hosszú út kezdete is az iparág számára. Az új szabályok alkalmazása a konkrét gyakorlatban nagy kihívást jelent, így a szakmának közösen kell majd a megváltozott keretrendszerhez alkalmazkodnia. Az elkövetkező két évben sok lesz a teendőnk, és nagyon komolyan kell vennünk a munkát” – nyilatkozta Sébastien Houzé, a FEDMA (az európai DM egyesületek szövetsége) főtitkára. A FEDMA angol nyelvű oldalán már publikált egy FAQ-jellegű dokumentumot is.

Az új szabályozásnak nagyobb kényszerítőereje is lesz majd a korábbi irányelvnél, mivel megsértése esetére közigazgatási bírság kivetését is lehetővé teszi. A csomag része ezen kívül a rendőrségi és bírósági célú adattovábbításra vonatkozó irányelv is, amelynek célja az áldozatok védelme és az egyes hatóságok közötti hatékonyabb együttműködés.

„A rendelet elfogadása óriási változást jelent az EU adatvédelmi szabályozásában, és várhatóan a magyar joggyakorlatra is jelentős hatást gyakorol. A jogszabály számos új adatvédelmi kötelezettséget vezet be, és két éves felkészülési periódust biztosít, ami soknak tűnhet, de nem szabad elfeledkezni arról, hogy a cégeknek ez alatt az idő alatt teljes tevékenységüket meg kell feleltetni a több mint 200 oldalas szövegnek” – tette hozzá Dr. Domokos Márton, a DIMSZ Adatvédelmi tagozatának szakértője.

A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség Adatvédelmi és adatbiztonsági tagozata május elején projektindító ülést tart a szöveg közös értelmezésére, kommentálására és az ehhez kapcsolódó dokumentumok publikációjának és tagsági workshopok megrendezésének ütemezésére. A fejleményekről a tagságot a munka előrehaladásának ütemében tájékoztatjuk. Jogi partnerünk, a Knight Bird&Bird még az szövegjavaslat napvilágra kerülésekor kiemelte legfontosabb, a korábbi magyar törvényektől is eltérő, új szabályokat.


Mi várja a tagokat?

Szakmaiság. Érdekképviselet. Értékközösség. Kapcsolati tőke. Hitelesség. Inspiráció.

Arra törekszünk, hogy olyan szolgáltatásokat nyújtsunk a szövetségi core tevékenységek mellett, melyek kimondottan a tagjainkat juttatják különböző előnyökhöz.

Szakmai szótár
acquisition programmes - ügyféltoborzó kampányok

affinity marketing - affinitás marketing

after-sales service - vásárlás utáni szolgáltatás

bound-in inserts - befűzött mellékletek

branding - márkaépítés


Teljes cikk



Kövessen minket a Facebookon
Kövessen minket a Twitteren