Főoldal
Adatvédelmi Kommandó a pénzügyi szektorban
2015-06-30 14:41:16

A Tisztelt Vásárló Program keretében Adatvédelmi Kommandót tartott a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség a Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Irodával és a Crane-nel együttműködésben. A szövetség az e-kereskedő és az utazási szolgáltatásokat nyújtó cégek után a pénzügyi szektor szereplőit világította át; a korábbi ágazatokhoz képest összességében a legjobb, de ugyanakkor a legszélsőségesebb értékeket mérték.

Az Adatvédelmi Kommandóban azt vizsgálták, hogy az adott cég honlapján található funkciók, mint a regisztráció, a hírlevél-feliratkozás, a cookie-kezelés, az adatvédelmi tájékoztató- mennyire felelnek meg a jogszabályoknak. A program célja, hogy felhívja figyelmet az adatvédelmi szabályozás betartására, illetve a közelgő EU-s adatvédelmi rendeletre, melynek elfogadása 2015-ben várható és egységes, új szabályozás lép életbe az Európai Unió országaiban.

Az adatfelvétel 2015. április és májusában zajlott, összesen 32 cég kiválasztásával. A szektor speciális jellege miatt elsősorban nagyobb cégek oldalainak vizsgálata zajlott. A vizsgált cégek nevét nem hozza nyilvánosságra a szövetség, de minden érintetett értesít arról, hogy díjmentes ügyvédi tájékoztatás keretében lehetőségük van személyesen is megismerni az eredményüket.

A szektor átlageredménye közepes, a különböző ágazatokban az eddig lefolytatott Adatvédelmi Komandók közül a pénzügyi szektor vizsgált szereplői érték el az eddig  legjobb eredményt, ugyanakkor a legnagyobb szélsőségek is itt jelentkeztek. Az eminensek közé – az utazási szektorhoz hasonlóan - itt is jellemzően a nemzetközi hálózatokhoz tartozó intézmények tartoznak.


Eredmények 5-ös értékelési skálán
Legrosszabb eredmény: 1
Az iparág átlaga: 2,85
Legjobb eredmény: 4,92


A vizsgálat során több típushiba jött elő a cégek részéről, mint:
1. Nincs megfelelő adatkezelési tájékoztató a kapcsolattartásra vagy időpontfoglalásra vonatkozó funkcióknál.
2. Nincs popup ablak a cookie policyre vonatkozóan, néhány esetben az sem derül ki, használ-e az oldal sütit.
3. A kapcsolatfelvételi funkció egyben egy hírlevél-célú feliratkozást is jelent, melyről az érintett fél csak az adatkezelési tájékoztatóból értesülhet.
4. A hírlevél feliratkozásnál nincs külön checkbox.
5. Egyes weboldalakon többféle eltérő adatkezelési tájékoztató is van.
6. Az adatkezelési tájékoztató az adatkezelés célját és időtartalmát általánosságban fogalmazza meg.
7. Nincs adatkezelési nyilvántartási vagy DM célú adatkezelési nyilvántartási szám.

Az Adatvédelmi Kommandó a Tisztelt Vásárló program keretén belül valósult meg, melynek célja összefogás a vásárlókkal és a márkákkal a fogyasztóbarát kereskedelmi gyakorlatért. A felmérés szakmai partnerei a Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Iroda és a Crane. Az Adatvédelmi Kommandó az elkövetkező időszakban továbbra is több szektort vizsgál át, így ösztönözve a cégeket az önszabályozás fontosságára és a jogi környezet betartására, a fogyasztók felé pedig objektív és hiteles képet szeretne nyújtani a piaci szereplőkről.
A Tisztelt Vásárló Program alapítója a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség és az Origo, a program támogatója a Magyar Posta.


Háttérinformáció

A vizsgálat során 5-ö skálán értékeltük a cégeket:

1 – Nincs, vagy egyáltalán nem megfelelő a fogyasztói tájékoztatásra szánt adatvédelmi tartalom.
2 – Minimális, a vonatkozó szabályozásnak nem, vagy nem mindenben megfelelő adatvédelmi tartalom.
3 – Alapvetően megfelelő, de kisebb kiegészítésre szoruló adatvédelmi tartalom.
4 – Jó minőségű adatvédelmi tartalom, mely a törvényi előírások mellett a Tisztelt Vásárló Program vállalásainak is megfelel.
5 – Kiemelten jó minőségű, a fogyasztói tájékoztatásra optimalizált adatvédelmi tartalom, mely a törvényi előírások mellett a Tisztelt Vásárló Program vállalásainak is megfelel.


Mi várja a tagokat?

Szakmaiság. Érdekképviselet. Értékközösség. Kapcsolati tőke. Hitelesség. Inspiráció.

Arra törekszünk, hogy olyan szolgáltatásokat nyújtsunk a szövetségi core tevékenységek mellett, melyek kimondottan a tagjainkat juttatják különböző előnyökhöz.

Szakmai szótár
acquisition programmes - ügyféltoborzó kampányok

affinity marketing - affinitás marketing

after-sales service - vásárlás utáni szolgáltatás

bound-in inserts - befűzött mellékletek

branding - márkaépítés


Teljes cikk



Kövessen minket a Facebookon
Kövessen minket a Twitteren