Adatvezérelt Marketing Szövetség | DIMSZ | Data & Marketing Association HungaryAdatvezérelt Marketing Szövetség | DIMSZ | Data & Marketing Association HungaryAdatvezérelt Marketing Szövetség | DIMSZ | Data & Marketing Association HungaryAdatvezérelt Marketing Szövetség | DIMSZ | Data & Marketing Association Hungary
  • Rólunk
    • Értékeink és küldetésünk
    • Elnökség
    • Etikai kódex
    • Alapszabály
    • Tagozatok
    • Történet
    • Bizottság
  • Tevékenységek
    • Kutatások, benchmarkok
    • Képzések
    • Lobby
    • Események
  • Hírek
  • Tagság
    • Előnyök
    • Tagfelvétel
    • Tagok
  • Kapcsolat
  • English

Érvénytelen a Privacy Shield

    Home Hírek Érvénytelen a Privacy Shield

    Érvénytelen a Privacy Shield

    By admin | Hírek | Comments are Closed | 20 július, 2020 | 0

    dr. Domokos Márton a DIMSZ Adatvédelmi és adatbiztonsági tagozatának vezetője helyezi kontextusba az Európai Bíróság Privacy Shielddel kapcsolatos új ítéletét, ezzel kapcsolatos teendőket.

    Miért fontos ez a döntés?

    Mert a cégeken és a szervezeteknek felül kell vizsgálniuk az USA-ba történő adattovábbításait, az USA-ban található szerződéses partnereikkel való együttműködésüket. Akinek eddig csak az EU-USA adatvédelmi pajzs (Privacy Shield) adatvédelmi önszabályozási keretrendszer biztosított megfelelő védelmet USA-ban lévő társaságnak történő adattovábbítás esetén, annak meg kell keresnie a partnerét, hogy kössenek Standard Contractual Clause-t (SCC-t). Ha a cég vagy szervezet ezt elmulasztja, akkor az nem GDPR konform, bírságolható.

    Kiket érint?

    Minden olyan céget és szervezetet, amely a Privacy Shield által biztosított adatvédelmi tanúsításra hagyatkozik USA-ba történő adattovábbításokkal kapcsolatban.

    Milyen adatkezeléseket érint? (Honnan tudjuk, hogy bennünket is érint?)

    A döntés minden olyan USA-ban történő személyes adattovábbítást érint, és az onnan történő adathozzáférést érint, amit a 2016-os Privacy Shield tett lehetővé. Ez azokra a cégekre vonatkozik, akik a továbbított személyes adatokat az Egyesült Államokban használják fel, tárolják vagy adják tovább és ehhez rendelkeznek a Privacy Shield tanúsítással. A regisztrált cégeket itt lehet ellenőrizni: https://www.privacyshield.gov/list.

    Milyen konkrét teendő van érintettség esetén?

    Ez gyakorlatban azt jelenti, hogy az EU-s szervezetek és társaságok a továbbiakban nem hagyatkozhatnak az amerikai partner Privacy Shield által biztosított adatvédelmi tanúsításra, hanem az USA-ba történő adattovábbításokkal kapcsolatban a személyes adatoknak harmadik országbeli adatkezelők vagy adatfeldolgozók részére történő továbbítására vonatkozó általános szerződési feltételeket (un. EU Model Clauses vagy Standard Contractual Clauses) kell kötniük.

    Van-e más szabályozás, amit ez a változás szintén érint?

    Ha az USA-ba történő adattovábbítások tekintetében az USA-beli vállalat csatlakozott a Privacy Shield-hez, a GDPR úgy tekintette, hogy megfelelő védelmet biztosít a számára az EU-ból továbbított személyes adatoknak, és nincs szükség az adattovábbítással kapcsolatban további védelmi intézkedésekre (például adattovábbítási szerződések megkötésére).

    Meddig érvényes a Privacy Shield?

    A Privacy Shieldet az EU bírosága a határozatában érvénytelenítette.

    Mi történik akkor, ha valaki nem teszi meg a szükséges lépéseket?

    A GDPR megfelelőség fenntartásához, ha a továbbított személyes adatok biztonsága nem garantálható a célországban, az adattovábbításokat fel kell függeszteni. Ha ez nem történik meg, akkor az adatvédelmi hatóság elrendelheti az adattovábbítás felfüggesztését vagy megszűntetését, továbbá a GDPR alapján bírságot is szabhat ki az európai cégre, illetve szervezetre.

    Arra számítunk, hogy a következő hetekben az adatvédelmi hatóságok útmutatást adnak, hogy az érintett vállalatok számára van-e türelmi idő adattovábbításaik felülvizsgálatára.

    adatvédelem, data protection, gdpr, privacy shield, scc

    Related Posts

    • Felhívás MRSZ Barométer 7. kutatásban való részvételre

      By admin | Comments are Closed

      Figyelmükbe ajánljuk társszövetségünk, a Magyar Reklámszövetség és a Scores Groupkutatóintézet 7. alkalommal készülő MRSZ Barométer kutatását frissült kérdésekkel és a kitöltéstgyorsabbá és átláthatóbbá tévő módosításokkal. A felméréssorozat célja, hogy rendszeresenfeltérképezze a kommunikációs iparág aktuális helyzetétRead more

    • XII. Hangszépségverseny

      By admin | Comments are Closed

      Frissítés! Megvannak a nyertesek! Köszönjük a leadott szavazatokat, 17.226 értékelés alapján a XII. Contact Center Hangszépségverseny dobogósai, akik a Contact 2024 konferencián vehették át díjukat: Thomann Katalin – Alfa Vienna Insurance Group Biztosító Zrt Iski-Siladi Mária –Read more

    • Még nyitva a nevezés a Mediaspace Global Changemakers’ díjra

      By admin | Comments are Closed

      Frissítés: új nevezési határidő – 2024. október 7. A Mediaspace.global azzal a céllal hozta létre a Global Changemakers’ Awardot, hogy a gyorsan változó technológiai, piaci és szabályozási környezetben a progresszív megoldások felszínre kerüljenek és aRead more

    • Adatvezérelt Nap 2024: egy életre szóló tapasztalat!

      By admin | Comments are Closed

      DIMSZ Adatvezérelt nap 2024 szeptemer 12-én a Premier kultcaféban

    • Szeptemberben újra Adatvezérelt Nap – ugye találkozunk?

      By admin | Comments are Closed

      Örömmel értesítünk mindenkit, hogy 2024. szeptember 12-én ismét megrendezésre kerül az Adatvezérelt Nap, mely az év egyik legizgalmasabb és leginnovatívabb szakmai eseménye lesz. SAVE THE DATE, hogy le ne maradj!Ezeket az infókat írd be aRead more

    Kategóriák

    • Egyéb
    • Események
    • Hírek
    • Képzések
    • Kutatások, benchmarkok
    • Lobby

    Archívum

    • 2025. február
    • 2024. október
    • 2024. szeptember
    • 2024. július
    • 2024. május
    • 2024. április
    • 2024. március
    • 2023. május
    • 2023. március
    • 2023. január
    • 2022. december
    • 2022. november
    • 2022. október
    • 2022. augusztus
    • 2022. március
    • 2022. február
    • 2022. január
    • 2021. december
    • 2021. november
    • 2021. augusztus
    • 2021. június
    • 2021. április
    • 2021. március
    • 2021. február
    • 2021. január
    • 2020. december
    • 2020. november
    • 2020. augusztus
    • 2020. július
    • 2020. június
    • 2020. május
    • 2020. március
    • 2020. február
    • 2020. január
    • 2019. október
    • 2019. szeptember
    • 2019. augusztus
    • 2019. július
    • 2019. május
    • 2019. április
    • 2019. február
    • 2018. december
    • 2018. november
    • 2018. október
    • 2018. szeptember
    • 2018. augusztus
    • 2018. július
    • 2018. június
    • 2015. április

    Szakmaiság. Érdekképviselet. Értékközösség. Kapcsolati tőke. Hitelesség. Inspiráció.

    Arra törekszünk, hogy olyan szolgáltatásokat nyújtsunk a szövetségi core tevékenységek mellett, melyek kimondottan a tagjainkat juttatják különböző előnyökhöz. A szervezet a FEDMA és a GDMA (Global Data Marketing & Analytics) tagja.

    Menü

    • Nyitólap
    • Rólunk
    • Tevékenységek
    • Tagság
    • Kapcsolat
    • Impresszum
    • Médiaajánlat
    • Adatvédelem
    • About us

    Legfrissebb bejegyzés

    • Felhívás MRSZ Barométer 7. kutatásban való részvételre

      By admin | Comments are Closed

      Figyelmükbe ajánljuk társszövetségünk, a Magyar Reklámszövetség és a Scores Groupkutatóintézet 7. alkalommal készülő MRSZ Barométer kutatását frissült kérdésekkel és a kitöltéstgyorsabbá és

    Címkék

    adatvezérelt adatvezérelt nap adatvédelem adex ad spend agency analitika barometer call center contact center cookie covid-19 data protection dimsz effie effie hungary eprivacy gdpr hangszépségverseny hungary iaa keresőmarketing kommunikációs torta koronavírus kreatív kutatás lollipop magyar keresőmarketing maksz mprsz mrsz médiatorta naih ppc pr reklámköltés reklámtorta research scc schrems 2 search engine marketing sem seo verseny white square

    Elérhetőségeink

    Amennyiben kérdése lenne, együttműködési ötlete van, vagy szeretne többet megtudni rólunk, kérjük lépjen velünk kapcsolatba! Köszönjük.

    DIMSZ | Adatvezérelt Marketing Szövetség

    1036 Budapest, Perc utca 8.

    +36 30 588 1344

    Lépjen velünk kapcsolatba!

     

    © 2023 DIMSZ | All Rights Reserved
    • Rólunk
      • Értékeink és küldetésünk
      • Elnökség
      • Etikai kódex
      • Alapszabály
      • Tagozatok
      • Történet
      • Bizottság
    • Tevékenységek
      • Kutatások, benchmarkok
      • Képzések
      • Lobby
      • Események
    • Hírek
    • Tagság
      • Előnyök
      • Tagfelvétel
      • Tagok
    • Kapcsolat
    • English
    Adatvezérelt Marketing Szövetség | DIMSZ | Data & Marketing Association Hungary