Az előző év leghatékonyabb, leginnovatívabb aktivitásait létrehozó megbízókat, ügynökségeket idén is elismeri az Effie Awards Hungary, az iparág kimagasló szakmai teljesítményeinek bemutatása és díjazása 2020-ban sem marad el, csatlakozva ezzel az Effie-országok 90%-hoz. Magyarországon az Effie-t két szakmai szervezet, az IAA és a MAKSZ jegyzi.
A teljesítmény globális szimbólumaként számon tartott Effie a marketingkommunikáció legfőbb célját, a hatékonyságot, üzleti eredményességet díjazza. A 19. hazai Effie-re ezúttal 2019. január 1 – 2019. december 31. közötti, Magyarországon megvalósult bármilyen típusú, eredményes marketingkommunikációs aktivitásokkal lehet pályázni, az Effie globális standard alapján elkészített és beadott pályázati lapjával. Az értékelési rendszerben kiemelt figyelmet és súlyozást kap a mért eredmény számokkal, adatokkal történő bizonyítása. Az elmúlt évben alapított Microsoft Innovációs Különdíj természetesen idén is kiosztásra kerül.
„A kialakult helyzetben a hatékony kommunikáció, az innovatív megoldások és az edukáció jelentősége óriásit nőtt. Az Effie középpontjában pont ezek állnak, ezért is több az Effie, mint pusztán egy verseny. Az Effie megrendezése bizonyíték arra, hogy iparágunk teljesítménye milyen fontos tényező a gazdaság aktiválása/reaktiválása szempontjából. Ebben a rendhagyó évben kiemelten számítunk a Megbízói oldalra tavalyi sikeres marketingmegoldásaik benevezésével, akár az idei kedvező nevezési díj átvállalásával az ügynökségektől” – hangsúlyozta dr. Pócsik Ilona, a Reklám Világszövetség (IAA) Magyarországi Tagozatának elnöke.
Reflektálva a mostani helyzetre, a szervezők idén extra kedvezményes nevezési díjat és egyszerűsített kreatív melléklet beadási lehetőségét nyújtja a nevezni szándékozóknak. Idén workshopok helyett webinárium formájában ismerhetők meg a tavalyi nyertes pályaművek, a zsűritagok jó tanácsai és a sikeres nevezés ismérvei.
Újdonság az is, hogy a Társadalmi célú kategóriát átalakították a szervezők a nemzetközi Effie standard-hez igazodva, valamint az is, hogy 2020. szeptember 18-ig regisztrálni kell a tervezett nevezéseket. A pályamunkák beadási határideje 2020. október 30. A különböző szektorok legmeghatározóbb hazai piaci szereplőiből, tapasztalt szaktekintélyeiből álló 100 fős zsűri november első felében értékeli majd a pályaműveket 2 fordulóban, a díjátadó december elején lesz.
Fontos tudni: a nevezők pályaműveiket nem csak a zsűrinek írják. A döntőbe jutott és győztes esettanulmányok – mint a hatékony marketing legjobb példái és a szakmai tudás bizonyítékai – tovább élnek az Effie tudástárában. Ösztönzést és inspirációt nyújtanak a jövő marketingszakemberei számára az elkövetkező években itthon és szerte a világon.
A díjat 1968-ban alapította New York-ban az American Marketing Association oktatási, szakmai fejlődést elősegítő szándékkal. 2008 óta az Effie Worldwide nonprofit szakmai szervezet a jogtulajdonos, jelenleg 50 országban rendezik meg világszerte. Magyarországon 2002-ben indította el és szervezi azóta is a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ), a nemzetközi standard alapján. Az Effie 50 éve tartó töretlen sikere objektív, átlátható, független értékelési rendszerének is köszönhető.
A marketing Oscar idei kiírása és online nevezési felülete mostantól legkésőbb 2020. október 30-ig elérhető minden olyan pályázó számára, aki vállalja, hogy megméretteti munkáját a nemzetközi Effie standard értékelési rendszere szerint.
További információ: www.effie.hu