A héten a Parlament megszavazta, a Magyar Közlönyben való közzététellel pedig november 24-én jogerőre emelkedett: a reklámadó mértéke 2023. december 31-ig továbbra is az adóalap 0%-a. Ez azt jelenti, hogy a következő évben sem kell reklámadót fizetni.
Az Magyar Reklámszövetség a kialakult gazdasági helyzetre tekintettel a területen működő szakmai szervezetek képviseletében még nyáron és kora ősszel folytatott egyeztetéseket a kormánnyal és ennek következményeként került be a reklámszakmát sújtó különadó felfüggesztési időszakának kiterjesztése a pénzügyminiszter által az Országgyűlésnek októberben benyújtott adócsomag módosító előterjesztésébe.
Az MRSZ üdvözli a jogalkotók (kormány és Parlament) ésszerű döntését, mert a reklámadó
visszavezetése éppen az ország számára most különösen kívánatos gazdasági stabilizáció és növekedés ellen hatott volna, ahogy azt az iparági érdekképviseleti civil szervezet az egyeztetések során hangsúlyozta.A Reklámszövetség véleménye szerint a reklámszakma most részben fellélegezhet, hiszen a
MRSZ sajtóközlemény
reklámadó további egy évig nem jelent többlet terhet az utóbbi évtizedek legkomplexebb
válságának hatásaival küzdő magyar médiapiacnak és a teljes kommunikációs szakmának. Az MRSZ ezzel együtt bízik abban, hogy hosszútávon ez a különadó végérvényesen kivezetésre kerül, ugyanis csak egy hatékonyan prosperáló reklámipar tudja erősíteni a gazdaságot.
További részletek a Magyar Közlöny 2022. évi 192. számának 53. oldalán* találhatóak.