A DIMSZ Contact Center tagozata 2025-ben tizenharmadik alkalommal rendezi meg a Contact Centeres szakma egyik legkedveltebb eseményét, a Hangszépségversenyt. Az idei év tematikáját egy friss, 2025-ös kutatás inspirálta, amely az ügyfélkiszolgálás és a technológia kapcsolatát vizsgálta a magyar lakosság körében. Az eredmények rávilágítanak arra, ami a contact centeresek számára mindennapi valóság: a technológia fejlődése mellett az emberi tényező, a személyes kapcsolat és a hiteles, empatikus hang szerepe megkérdőjelezhetetlen.
A versenyről
A XIII. Contact Center Hangszépségversenyt az Adatvezérelt Marketing Szövetség (DIMSZ) Contact Center tagozata szervezi.
A 2012-es indulás óta versenyünk célja, hogy felhívja a figyelmet a contact centeres kollégák áldozatos munkájára és megmutatja, hogy a frontvonalban dolgozó szakemberek milyen kulcsfontosságú szerepet játszanak egy vállalat sikerében. Egy 2025-ös, a DIMSZ megbízásából készült országos kutatás is megerősíti ezt a küldetést.
Miért fontosabb az emberi hang, mint valaha? A kutatás legfőbb tanulságai:
- A telefon a legfontosabb csatorna: Bár egyre több digitális megoldás létezik, a magyar lakosság még mindig a telefont preferálja leginkább, ha egy szolgáltatóval kell felvennie a kapcsolatot.
- Bizalom az emberben: A magyarok 76%-a találkozik mesterséges intelligenciával (MI) működő ügyfélszolgálatokkal, de kétharmaduk (66%) még mindig jobban megbízik egy személyes ügyintézőben, mint egy MI-alapú megoldásban.
- Az MI korlátai: A lakosság fele (50%) úgy gondolja, hogy egy ügyfélszolgálati robot nehezen érti meg a problémákat, és a felhasználók csupán 27%-a érzi úgy, hogy személyre szabott választ kap egy MI-től.
- A stílus mindent visz: Egy másik érdekes adat, hogy még akkor is, ha az ügyfelek elégedetlenek például a várakozási idővel, az ügyintéző stílusát és segítőkészségét magasra értékelik. Ez bizonyítja, hogy egy kiváló operátor egy negatív élményt is képes pozitív irányba fordítani.
Ezért a XIII. Hangszépségverseny idén azt a hitelességet, empátiát és kreativitást ünnepli, amit csak egy emberi hang képes nyújtani. Olyan kollégákat keresünk, akik hangjukkal hidat építenek ember és technológia között.
Nevezés
A nevezéseket 2025. október 22. éjfélig várjuk emailben a [email protected] címen. A részvétel ingyenes.
Idén is egy szakmai zsűri választja ki a nevezők anonimizált felvételei alapján a 10 legjobb férfi és 10 legjobb női döntős hangot. A zsűri a következő szempontok szerint értékel: hitelesség, dinamika, hangszín, ritmika, hangsúly, artikuláció és hanglejtés. Az idei évben kiemelt figyelmet fordítunk az empátia és a természetesség kifejezésére, azokra a kvalitásokra, amelyek az emberi hangot megkülönböztetik a mesterséges intelligenciától.
A döntősök közül a közönségszavazás dönti el, hogy kié lesz 2025-ben Magyarország legszebb női és férfi contact centeres hangja. A győzteseket a Techxpo 2025 konferencián (2025. november 13.) hirdetjük ki.
A nevezéshez szükséges idézet
Az idei idézet a verseny központi témáját, az ember és gép kapcsolatát járja körül az ügyfélkiszolgálásban. A hanganyagot tetszőleges formátumban (pl. m4a, mp3, wav) kérjük beküldeni a nevező és a képviselt vállalat nevével együtt.
A headset csendjében, a monitor kék fényénél ott fut a script, a tökéletesre csiszolt, empatikusnak hazudott mondatok sora. Az algoritmus már mindent kiszámolt: a várható kérdést, a leghatékonyabb választ, a minimálisra szorított interakciós időt. A rendszer hibátlanul működik, amíg a túloldalon csak egy adathalmaz van. De a gép nem hallja a vonal végén azt a pici megakadást a lélegzetvételben, ami elárulja, hogy a probléma valójában nem a számlán van, hanem a tehetetlenségben. És itt jössz te. Ez a te hackelésed: egyetlen őszinte hangsúllyal, egy improvizált, emberszagú mondattal felülírod a rendszert. A hangod nem csak információt továbbít, hanem kapcsolatot teremt a pixelek és a protokollok rideg világában. Ez az a pillanat, amikor a leghatékonyabb automatizmusnál is erősebb lesz egyetlen, emberi szó: megértem.
Közönségszavazás
A zsűri által kiválasztott 10-10 legszebb hangú ügyfélszolgálatosra webes felületen lehet majd szavazni. A szavazás 2025. október 27-én indul és november 10-én éjfélig tart.
A Zsűri
- (A 2025-ös zsűritagok listája hamarosan)
A XIII. Hangszépségverseny ütemezése
- Nevezési határidő: 2025. október 22.
- Shortlist kihirdetése és közönségszavazás: 2025. október 27. – november 10.
Eredményhirdetés és díjátadó: 2025. november 13. – Techxpo 2025 konferencia