Adatvezérelt Marketing Szövetség | DIMSZ | Data & Marketing Association HungaryAdatvezérelt Marketing Szövetség | DIMSZ | Data & Marketing Association HungaryAdatvezérelt Marketing Szövetség | DIMSZ | Data & Marketing Association HungaryAdatvezérelt Marketing Szövetség | DIMSZ | Data & Marketing Association Hungary
  • Rólunk
    • Értékeink és küldetésünk
    • Elnökség
    • Etikai kódex
    • Alapszabály
    • Tagozatok
    • Történet
    • Bizottság
  • Tevékenységek
    • Kutatások, benchmarkok
    • Képzések
    • Lobby
    • Események
  • Hírek
  • Tagság
    • Előnyök
    • Tagfelvétel
    • Tagok
  • Kapcsolat
  • English

„Az egyetlen biztos pont a minőség” – olvastad már a Tartalommarketing Kisokos 2. kiadását?

    Home Egyéb „Az egyetlen biztos pont a minőség” – olvastad már a Tartalommarketing Kisokos 2. kiadását?

    „Az egyetlen biztos pont a minőség” – olvastad már a Tartalommarketing Kisokos 2. kiadását?

    By admin | Egyéb, Hírek | Comments are Closed | 28 augusztus, 2019 | 0

    2015-ben, amikor hiánypótló szakmai kiadványunk, a Tartalommarketing Kisokos első kiadása megjelent, az apropó még elsősorban az volt, hogy a tartalommarketingre „oda kell figyelni.” A tartalmi megközelítés mára átalakította a kommunikációt: a 2. kiadás célja ezért már a változások összegzése és az ezekhez igazodó, naprakész tudás átadása.

    A megkerülhetetlen nemzetközi trendek nyomán a hazai cégek 2015-re végérvényesen ráébredtek: a hagyományos, invazív reklámok mellett tartalmat (is) kell szolgáltatniuk, ha meg akarják tartani közönségük figyelmét és segíteni akarják őket a döntéshozatalban.

    A tartalommarketing egy csapásra a figyelem középpontjába került, valóban „megkerülhetetlenné” vált. 

    2015-ben alakult meg a DIMSZ Tartalommarketing tagozata is, mely a szolgáltatók érdekeinek képviselete mellett a piac tájékoztatását, edukálását, a szakmai sztenderdek, módszerek meghonosítását tűzte ki célul.

    A piac azonban változik (ahogyan a fogyasztói elvárások is folyamatosan formálódnak), így a tartalommarketing területe sem maradt érintetlen. 

    A jelen ma már bizonyosan a tartalomé. És minden bizonnyal a marketing jövőjét is erősen meghatározza az a felismerés, hogy minden lehetőségünk, eszközünk megvan rá, hogy ne a reklám legyünk, hanem maga a film. 

    Ma már nem az a kérdés, hogy múló marketingtrendről beszélünk-e, hanem az, hogyan lehet lépést tartani a tartalommal, az engedélyalapú reklámokkal kapcsolatos változásokkal. 

    Ezért készült el tehát a Tartalommarketing Kisokos 2.0., az első változat szinte teljesen átszabott, kibővített változata, mely segít lépést tartani a piac igényeivel.

    „Egyik szakma sem fogja fékezni a fejlődését azért, hogy te valamikor naprakésszé válj” – interjú Vavrek Balázzsal

    Mi változott leginkább a tartalommarketingben? Miért érdemes követni ezeket a változásokat? Hogyan fejlődhetünk a tartalomtervezésben és -készítésben marketingesként, vállalkozóként?

    Többek között ezeket a kérdéseket tettük fel Vavrek Balázsnak, a vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség, a Kreatív Kontroll kreatívigazgatójának, aki szakmai kiadványunk új verziójának szerkesztésében és megalkotásában is nagy szerepet vállalt.

    Mi volt a legnagyobb változás szerinted, ami az elmúlt 3 évben a tartalommarketingben tapasztalható volt?

    V.B.: A folyamatosan emelkedő minőség. Ez nem ért meglepetésként senkit: ahogy egyre több cég készít egyre több anyagot, az minden szereplőn fokozza a nyomást, hogy egyre jobb anyagok szülessenek, mert a növekvő tartalmi konkurenciából ez az egyetlen stabil kiemelkedési lehetőség. 

    Van, hogy elkapod az algoritmusok járását vagy rálelsz egy ideig-óráig működő taktikára, de ez szerencsét igényel: sem céget, sem marketingstratégiát nem alapozunk szerencsére – az egyetlen biztos pont pedig a minőség.

    Emellett nagy stratégiai váltásnak tűnik az, hogy a tartalomkészítési korból átlépünk a tartalomterjesztési korba. Sipos Zoltán [A Direkt Marketing Szövetség Tartalommarketing Tagozatának elnöke – a szerk.] erről 2018-ban beszélt a Content Plage haladó marketingkonferencián. 

    Ez a megközelítés annyit takar, hogy a telítődő piacon már nem a volumen növelése adja az igazi versenyelőnyt, hanem az, ha jobb terjesztéssel ténylegesen a célcsoportod szeme elé kerülsz.

    A CMI nemzetközi statisztikáiban már 2015-ban az szerepelt, hogy a cégek 86%-a használja a tartalommarketing eszközeit, 70%-uk pedig több tartalmat állított elő, mint előző évben. Magyarországon vajon felismerték már a cégek ilyen léptékben a téma jelentőségét? 

    V.B.: A szubjektív mintám torzít, mert környezetünkben olyan cégeket látunk, akik felismerték (ügyfélkörünk, illetve hasonlóan gondolkodó szakemberek). Kevés a magyar felmérés, így a szubjektív mintámtól elvonatkoztatva a piacismeretem azt mondatja velem, hogy igen, egyre több cég készít egyre tudatosabban tartalmakat idehaza is, egyre többen alkalmaznak szövegírókat, egyre több a contentes pozíció, egyre több a céges kiadvány, a szakmai blog, a minőségi közösségimédia-jelenlét. A trend tehát javuló, pontos számot a kutatások híján nem merek mondani. 

    Kulcskérdés, hogy „ki készítse a tartalmat”, nem véletlen, hogy a kisokosban is külön fejezetet szól erről. Hogyan igazodhatnak el a megbízók a tartalommarketinggel foglalkozó cégek között? Milyen elvárásokat támaszt a piac szereplői felé?

    V.B.: Érdemes megnézni, hogy az ilyen szolgáltatást kínáló cégek saját content marketing programja milyen erős: érdekes anyagokat publikálnak? Hány csatornán vannak jelen?

    Rendszeresen posztolnak? Vizuálisan érdekesek? Izgalmas a szöveg? Lebilincsel a videó?

    A „suszter cipője mindig lyukas” nem használható kifogás többé: attól a cégtől tudok ajánlatot kérni, amelyikről értesülök. Ha nem vagy látható, nem jössz fel a keresőben, nincs szakmai blogod, nem vagy aktívan jelen a releváns közösségi felületeken, akkor nem találhatok rád. (Igen: kapcsolati tőkén és ajánláson keresztül mégis, de ez sem nem skálázható, sem nem rendszer.)

    Minden tapasztalatom afelé mutat, hogy a hibrid megoldások adják a legnagyobb rugalmasságot a legköltséghatékonyabban: van egy dedikált belső teamed, viszont a hiányzó területeket ügynökségekkel ésvagy szabadúszókkal lefeded. 

    Ez rugalmas, mert ha 2 hónapig nincs szükséged PPC-re vagy épp Instagramon kevésbé leszel aktív, akkor a felvett kolléga nem malmozik az irodában feladatok nélkül – mert szólsz az ügynökségnek, hogy 2 hónap múlva esedékes a következő projekt.

    Az is jó irány, ha tehetséges fiatalokat veszel föl arra, hogy az Instagramot (és az újabb egzotikus csatornákat) kezelje. Értem, hogy a 20 év tapasztalat egy negyvenes marketingigazgatónál érték, de fogadjuk el azt is, hogy a negyvenes marketingigazgató valószínűleg negyedannyira „érzi” például az Instagramot, mint egy 21 éves fiatal.

    Bárki készítse a tartalmat: a tartalomkészítésen ne spórolj. Látok egy olyan irányt, hogy juniorokat vesznek fel senior felelősségi körökbe, majd meglepődnek, hogy a juniort tanítani kell. Aki a saját kommunikációján filléreskedik a hiperkommunikáció korában, az alapvetően érti félre ezt a kort.

    Hogyan tarthat lépést a szakmabeli, a marketinges, szövegíró és maga a vállalkozó, cégtulajdonos a tartalommarketing-trendekkel? 

    V.B.: Erre „unalmas” válaszom van: folyamatosan követni kell a hazai és nemzetközi szakértőket, olvasni a friss szakkönyveket, járatni a szakmai lapokat (beleértem az online szakmai portálokat is) és elmenni konferenciákra. Egyik szakma sem fogja fékezni a fejlődését azért, hogy te valamikor naprakésszé válj. Hozzáteszem: ha egy cég nem költ a kollégák folyamatos fejlesztésére, ha azok nem járnak tréningekre, továbbképzésekre és nem követik a szaksajtót, akkor az irodájukból megrendelőként menekülj.

    Gazdi Akadémia – amikor egy fotós vállalkozás kiadóként is működik

    Hogyan profitálhat egy kisvállalkozás a tartalommarketingből? Hogyan terjesztheti a tartalmat hatékonyan, különösen, ha egy print magazinról van szó? 

    Az alapvetően fotózással foglalkozó Vizslafotózás alapítói, Göblyös Andi és Göblyös Péter 2018-ban nem kevesebbre vállalkoztak, mint hogy létrehozzák Magyarország legnagyobb kutyás szakmai magazinját. 

    A 2018 decemberében debütált, a tervek szerint negyedévente jelentkező Gazdi Akadémia, az „elhivatott kutyások magazinja”, jó példa arra, hogy milyen az, amikor a hasznos tartalom, a jól eltalált forma és az átgondolt tartalomterjesztési stratégia sikeresen találkozik.

    Mindenekelőtt sok múlik tehát a releváns tartalomválasztáson, hiszen a tartalom épp úgy építheti és rombolhatja a márkát. (Nem véletlen, hogy a „Milyen tartalom illik az én üzletemhez?” dilemma hiteles megválaszolása a Tartalommarketing Kisokosban is fontos szerephez jut.) 

    „A Gazdi Akadémia esetében a fő cél a felelős kutyatartással kapcsolatos edukáció és az érzékenyítés, ezen belül központi szerepet kap az állatvédelem – magyarázza a Göblyös Péter fotós, aki egyben a magazin szerkesztője is. – „A szándékunk az, hogy ez az üzenet minél több emberhez eljusson.” 

    A Gazdi Akadémia koncepció mellett szólt az is, hogy azonos nevű rendezvénysorozatuk, ahol a résztvevők szakértők előadásait hallgathatták a legkülönfélébb kutyás témákról (mint hangfóbia, étrend, vagy kutya-gazdi pszichológia) már igen népszerű volt a gazdik körében. 

    Ha megvan a megfelelő tartalom, körültekintően kell megválasztani a saját médiafelületet, a formát is. A nyomtatott céges magazin (azon túl, hogy manapság újra reneszánszát éli) már csak azért különleges, mert maga a tartalommarketing is ezzel kezdődött. (A kezdetekről és a tartalommarketing fogalmáról szintén olvashatsz a kiadványban.)

    A Gazdi Akadémia magazin print formájában ingyenes. A terjesztésben partnereik segítenek, így ajándékba jár a kiadvány többek között egy webáruház kutyás termékeinek rendelése vagy egy bizonyos kávézóban tett látogatás mellé is, de terjesztési pontokon is átvehető. 

    Az olvasók az online verzió megvásárlásával járulhatnak hozzá a Gazdi Akadémia missziójának támogatásához.

    „A magazin jelenleg 20 ezer példányban jelenik meg, egy példányt átlagosan 3-an olvasnak el, és legalább 3-szor lapozzák át. Végeredményben pedig komolyabban vesznek minket, hiszen valóban miénk Magyarország legnagyobb kutyás magazinja.” – foglalja össze pozitív tapasztalataikat Göblyös Péter.

    Így segíti a tudás bővítését a Tartalommarketing Kisokos 2.0

    A teljes egészében felfrissült (de az első kiadás szerkezetét, felépítését megőrző) 122 oldalas kiadvány kutatásaival, példáival, állításaival és következtetéseivel lefedi a 2015 óta eltelt időszak legfontosabb szakmai változásait, ráadásul friss hazai esettanulmányokkal is bővült.

    A Tartalommarkerting Kisokos 2.0.-ból kiderül:

    • mi az a tartalommarketing és hogyan kapcsolódik más szakterületekhez, (pl. PR, SEO vagy éppen social media),
    • mi a hatásmechanizmusának lényege, mit várjunk, és mit ne várjunk tőle, honnan tudhatjuk, hogy egyáltalán szükségünk van-e rá,
    • milyen a jó tartalommarketing, hogyan állíthatunk elő mi magunk is ilyet (kire bízzuk, tartsuk-e házon belül vagy szervezzük ki),
    • hogyan tervezzünk tartalomstratégiát, hogyan képzeljünk el a gyakorlatban egy jól megvalósított tartalommarketing-programot,
    • milyen csatornákon terjesszük, hol és hogyan osszuk meg az elkészült tartalmat, 
    • milyen mérőszámok alkalmasak a tartalom hatékonyságának mérésére, hogyan olvashatsz ezekből az adatokból.

    Kinek ajánljuk a kiadványt? Mindenkinek (legyen marketinges, szövegíró, a kommunikáció bármely területét képviselő szakember vagy cégvezető), aki szeretne átfogó képet kapni a marketing tartalmi megközelítéséről. 

    Töltsd le te is és legyél naprakész a tartalommarketingben!

    Letöltöm https://dimsz.hu/tartalommarketing/

    (A kiadványban megjelent információk hitelességét a DIMSZ szavatolja.)

    No tags.

    Related Posts

    • Koronavírussal kapcsolatos adatkezelési tájékoztató

      By admin | Comments are Closed

      A NAIH tájékoztatót adott ki a koronavírus járvánnyal kapcsolatos adatkezelésekről.

    • Előre törnek az adatvezérelt kommunikációs csatornák

      By admin | Comments are Closed

      A címzett és címezetlen küldemények a javuló konverziós aránynak köszönhetően egyre inkább visszakerülnek a hirdetők látókörébe, amely a terjesztéssel foglalkozó vállalatok és vállalkozások forgalmára is pozitív hatást gyakorol

    • White Square conference 2020

      White Square, Minszk – konferenciaajánló

      By admin | Comments are Closed

      Új lehetőség! A kialakult helyzetre való tekintettel a szervezők nevezési díj nélkül várják a Change for Good kategóriába a járvánnyal kapcsolatos kampányokat. Frissítés2: az esemény új dátuma: 2020 június 24-26. Frissítés: az eseményt a koronavírusraRead more

    • Adatvezérelt nap - data-driven day

      DIMSZ Adatvezérelt nap 2020 – beszámoló

      By admin | Comments are Closed

      Ki a felelős a személyes adataim biztonságáért? Adatvezérelt Napot tartott a DIMSZ Huszics György, DIMSZ elnök| Crane A modern, vállalati környezetben működő technológiai megoldások bemutatása mellett többek között a címben szereplő kérdéssel is foglalkozott aRead more

    • Adatvezérelt nap - data-driven day

      DIMSZ Adatvezérelt nap fotógaléria

      By admin | Comments are Closed

      Huszics György, DIMSZ | CraneCsanak Gabriella, MicrosoftKrizsó Gergely, Magyar PostaHerdics Ákos, CraneVillányi Dániel, Café CommunicationsSipos Zoltán, Kreatív KontrollTörök Szabolcs, Magyar PostaKovácsházy Dénes, MulticomBuru Ferenc, WavemakerBrenkus Krisztián, AuchanBozzay Bertalan, NKM PluszHűség- és kedvezményprogram kerekasztalHűség- és kedvezményprogramRead more

    Kategóriák

    • Egyéb
    • Események
    • Hírek
    • Képzések
    • Kutatások, benchmarkok
    • Lobby

    Archívum

    • 2025. február
    • 2024. október
    • 2024. szeptember
    • 2024. július
    • 2024. május
    • 2024. április
    • 2024. március
    • 2023. május
    • 2023. március
    • 2023. január
    • 2022. december
    • 2022. november
    • 2022. október
    • 2022. augusztus
    • 2022. március
    • 2022. február
    • 2022. január
    • 2021. december
    • 2021. november
    • 2021. augusztus
    • 2021. június
    • 2021. április
    • 2021. március
    • 2021. február
    • 2021. január
    • 2020. december
    • 2020. november
    • 2020. augusztus
    • 2020. július
    • 2020. június
    • 2020. május
    • 2020. március
    • 2020. február
    • 2020. január
    • 2019. október
    • 2019. szeptember
    • 2019. augusztus
    • 2019. július
    • 2019. május
    • 2019. április
    • 2019. február
    • 2018. december
    • 2018. november
    • 2018. október
    • 2018. szeptember
    • 2018. augusztus
    • 2018. július
    • 2018. június
    • 2015. április

    Szakmaiság. Érdekképviselet. Értékközösség. Kapcsolati tőke. Hitelesség. Inspiráció.

    Arra törekszünk, hogy olyan szolgáltatásokat nyújtsunk a szövetségi core tevékenységek mellett, melyek kimondottan a tagjainkat juttatják különböző előnyökhöz. A szervezet a FEDMA és a GDMA (Global Data Marketing & Analytics) tagja.

    Menü

    • Nyitólap
    • Rólunk
    • Tevékenységek
    • Tagság
    • Kapcsolat
    • Impresszum
    • Médiaajánlat
    • Adatvédelem
    • About us

    Legfrissebb bejegyzés

    • Felhívás MRSZ Barométer 7. kutatásban való részvételre

      By admin | Comments are Closed

      Figyelmükbe ajánljuk társszövetségünk, a Magyar Reklámszövetség és a Scores Groupkutatóintézet 7. alkalommal készülő MRSZ Barométer kutatását frissült kérdésekkel és a kitöltéstgyorsabbá és

    Címkék

    adatvezérelt adatvezérelt nap adatvédelem adex ad spend agency analitika barometer call center contact center cookie covid-19 data protection dimsz effie effie hungary eprivacy gdpr hangszépségverseny hungary iaa keresőmarketing kommunikációs torta koronavírus kreatív kutatás lollipop magyar keresőmarketing maksz mprsz mrsz médiatorta naih ppc pr reklámköltés reklámtorta research scc schrems 2 search engine marketing sem seo verseny white square

    Elérhetőségeink

    Amennyiben kérdése lenne, együttműködési ötlete van, vagy szeretne többet megtudni rólunk, kérjük lépjen velünk kapcsolatba! Köszönjük.

    DIMSZ | Adatvezérelt Marketing Szövetség

    1036 Budapest, Perc utca 8.

    +36 30 588 1344

    Lépjen velünk kapcsolatba!

     

    © 2023 DIMSZ | All Rights Reserved
    • Rólunk
      • Értékeink és küldetésünk
      • Elnökség
      • Etikai kódex
      • Alapszabály
      • Tagozatok
      • Történet
      • Bizottság
    • Tevékenységek
      • Kutatások, benchmarkok
      • Képzések
      • Lobby
      • Események
    • Hírek
    • Tagság
      • Előnyök
      • Tagfelvétel
      • Tagok
    • Kapcsolat
    • English
    Adatvezérelt Marketing Szövetség | DIMSZ | Data & Marketing Association Hungary