Adatvezérelt Marketing Szövetség | DIMSZ | Data & Marketing Association HungaryAdatvezérelt Marketing Szövetség | DIMSZ | Data & Marketing Association HungaryAdatvezérelt Marketing Szövetség | DIMSZ | Data & Marketing Association HungaryAdatvezérelt Marketing Szövetség | DIMSZ | Data & Marketing Association Hungary
  • Rólunk
    • Értékeink és küldetésünk
    • Elnökség
    • Etikai kódex
    • Alapszabály
    • Tagozatok
    • Történet
    • Bizottság
  • Tevékenységek
    • Kutatások, benchmarkok
    • Képzések
    • Lobby
    • Események
  • Hírek
  • Tagság
    • Előnyök
    • Tagfelvétel
    • Tagok
  • Kapcsolat
  • English

DIMSZ Adatvezérelt nap 2020 – beszámoló

    Home Egyéb DIMSZ Adatvezérelt nap 2020 – beszámoló
    Adatvezérelt nap - data-driven day

    DIMSZ Adatvezérelt nap 2020 – beszámoló

    By admin | Egyéb, Események, Hírek, Képzések | Comments are Closed | 31 január, 2020 | 0

    Ki a felelős a személyes adataim biztonságáért?
    Adatvezérelt Napot tartott a DIMSZ

    Huszics György, DIMSZ
    Huszics György, DIMSZ elnök| Crane

    A modern, vállalati környezetben működő technológiai megoldások bemutatása mellett többek között a címben szereplő kérdéssel is foglalkozott a DIMSZ az Adatvédelem Napján tartott szakmai rendezvényén. Huszics György, a szövetség elnöke az Adatvezérelt Nap című rendezvény felvezetőjében ismertette a DIMSZ ezzel kapcsolatos, legfrissebb kutatásának alapvető megállapításait. A felmérés alapján a fogyasztók értik, hogy az adatmegosztás a jelenlegi gazdasági működés része, és hajlandók is ennek megosztására a cserébe kapott testre szabott ajánlatokért. Ugyanakkor lényeges számukra, hogy ki, milyen adatokat és milyen céllal kér tőlük. Arra a kérdésre ugyanis, hogy a személyes adataikhoz kapcsolódó felelősség elsősorban kihez tartozik, többségükben (63%) a válaszadók saját magukat jelölték meg, miközben a tavalyi felmérés még a most 55%-kal a második helyre sorolt cégeket hozta ki elsőnek (62%).

    Adatvezérelt nap - data-driven day

    A Magyar Posta Benczúr utcai rendezvénytermében tartott szakmai napon a résztvevők érdekes és színvonalas előadások, esettanulmányok és kerekasztal beszélgetés keretein belül áttekintést kaphattak az adatvezérelt terület legfrissebb technológiai megoldásairól, bepillantást nyerhettek a működési tapasztalatokba, a jövőbeli tervekbe és trendekbe. Emellett a NAIH közreműködésével, a DIMSZ Adatvédelmi Tagozata által szervezett edukációs blokkban a direkt marketing és az adtech területet érintő, hatósági, jogi és piaci vonatkozásokról és tapasztalatokról is tájékozódhattak.

    Csanak Gabriella, Microsoft
    Csanak Gabriella, Microsoft

    Csanak Gabriella, a Microsoft Magyarország Marketing és Operációs igazgatója elmondta, hogy soha nem volt ilyen sokféle technológia elérhető, amelyek célcsoportok hatékony elérését, az ajánlatok személyre szabását és a leadek minőségi szelektálását támogatják, automatizálják. 2020-ban meghatározó trendekről beszélve felhívta a figyelmet a beszéd alapú keresések fontosságára, melyek várakozásaik szerint a keresések több, mint 50%-át fogják már adni az év folyamán.

    Kovácsházy Dénes (Multicom), a DIMSZ Contact Center tagozatának elnöke előadásában kiemelte, hogy tapasztalatok szerint nagyságrendileg 40%-kal járult hozzá a panaszkezelés mellett az értékesítési szempontokat is figyelembe véve felépített ügyfélszolgálat az eladásokhoz. Ennyi pluszt jelenthet az, ha az alapvetően költségtényezőként számontartott kapcsolattartási csatorna tudatosan és adatvezérelten menedzseli az ügyfélkapcsolatokat.

    Sipos Zoltán (Kreatív Kontroll), a DIMSZ Tartalommarketing tagozatának elnöke előadásában esettanulmány formájában mutatta be, hogyan növelhető a konverziós hatékonyság közel a kétszeresére, ha a kampányokban megfelelően mérjük az egyes szövegelemek sikerességét és képesek vagyunk időben korrigálni az elvárt értékeknél alacsonyabb mutatókat produkáló tartalmi blokkokat.

    DIMSZ Hűség- és kedvezményprogram kerekasztal
    Mondovics Péter – Mastercard, Brenkus Krisztián – Auchan, Bozzay Bertalan – NKM Plusz, Huszics György – DIMSZ – Hűség- és kedvezményprogram kerekasztal

    Hűség- és kedvezményprogram kerekasztal keretében Mondovics Péter (Mastercard) saját méréseikre hivatkozva kiemelte, hogy a nemzetközi benchmarkokkal szemben hazánkban alacsonyabb aktivitási rátát látnak. Miközben az ilyen jellegű klubokban résztvevők átlagosan 15 regisztrációval rendelkeznek, mindössze 3 esetében fejtenek ki valódi aktivitást (az USA piacán ugyanezek a számok 14 illetve 7). Hozzátéve, hogy legújabb kutatásuk alapján kedvezmények helyett és mellett a vásárlói élmények számítanak meghatározónak a hűség szempontjából.

    Brenkus Krisztián (Auchan) saját „adat” programjukra vonatkozó tapasztalatai alapján az üzletlánc belső mutatói ennél jobb képet mutatnak, náluk az aktivitási ráta 60 százalékos. Ugyanakkor azt is látni kell, hogy mind a programba való belépést, mind az aktivitást intenzív adatvezérelt kommunikációval támogatják.

    Bozzay Bertalan (NKM Plusz) a közeljövőben induló kedvezményprogram kapcsán kiemelte, hogy náluk – közművekről lévén szó – az elsődleges cél a fogyasztók digitális irányba történő elmozdítása, példaként említve a sárga csekkes befizetések visszaszorítását. Ugyanakkor legalább ilyen fontos, hogy a vásárlói preferenciák ismeretében személyre szabott ajánlatokkal nyújthassanak számukra kedvezményeket.

    Török Szabolcs, Magyar Posta
    Török Szabolcs, Magyar Posta

    Török Szabolcs (Magyar Posta), a piackutatásokból származó (vagyis amit a fogyasztók, felhasználók mondanak) és a vállalati rendszerből kinyert (ahogy a felhasználók viselkednek) adatok viszonyát vizsgálva esettanulmány segítségével mutatta be, hogyan írják felül az objektív elemzések a korábbi szubjektív feltételezésekre alapozott kommunikációs üzeneteket. Kiugró példaként a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) esetét hozta, ahol az előzetes „a magyarok nem szeretnek útdíjat fizetni” vélekedést hamar felülírták az elemzések és kutatások, amelyek rámutattak, hogy nem a fizetési hajlandósággal van gond, hanem a reakció idővel. Kiderült ugyanis, hogy azok a fizetős útszakaszokra hajtók, akik nem azonnal fizetnek, ezt egy órán belül jellemzően pótolják. Ennek megfelelően az edukációs kommunikáció hangsúlyát is a pontosságra és az időbeliségre helyezték.

    A két leglátványosabb előadás – nem meglepő módon – adatvizualizáció és adatelemzés témával foglalkozott. Krizsó Gergely (Magyar Posta) a belső BI Labor munkájának eddigi eredményét osztotta meg a közönséggel, aminek eredményeképpen a résztvevők bepillantást nyerhettek a postai kiszállítást végző gépkocsik monitorozásába. A Magyarország-térképre illesztett valós időben rögzített animáció segítségével a logisztikával foglalkozó szakértők folyamatosan figyelemmel kísérhetik, melyik szállítójármű, milyen útvonalon és milyen sebességgel közlekedik, további segítségként pedig háromdimenziós térképen a lokációnkénti (akár épületekre bontva) csomageloszlást is láthatóvá válik számukra.

    A marketingterülethez közelebb eső adatvizualizációs megoldást Herdics Ákos (Crane) mutatta be, a Power BI-ban készült dashboard rendszer az OTP teljes marketingköltésének terv és tény összevetésén alapuló ábrázolása, melyet a bank munkatársai tervezési, optimalizálási és kampánymenedzselési célokra használnak eredményesen.

    Villányi Dániel (Café Communications) bemutatta a marketing automatizációban rejlő lehetőségeket, szintén egy pénzintézeti példán keresztül. Buru Ferenc (Wavemaker) pedig áttekintést adott a Google és a Facebook aktuális adatalapú célzási megoldásairól.

    dr. Halász Bálint - Bird & Bird, dr. Domonkos Márton - CMS, dr. Kiss Ernő - NAIH
    dr. Halász Bálint – Bird & Bird, dr. Domokos Márton – CMS, dr. Kiss Ernő – NAIH

    Dr. Kiss Ernő a NAIH főosztályvezető-helyettese ismertette a NAIH és a társhatóságok adatvezérelt marketinghez kapcsolódó ügyeinek tapasztalatait, és az alkalmazandó szabályokat. Az adtech terület áttekintését és az utóbbi időszak szabályozási fejleményeinek bemutatásával folytatta dr. Domokos Márton (CMS) és dr. Halász Bálint (Bird & Bird). Naprakész információt és jövőbe tekintést adtak a GDPR alkalmazási gyakorlatáról, az ePrivacy szabályozás státuszáról. Jogi oldalról mutatták be a különböző adtech szolgáltatók (pl. közösségi oldalak, automatizált kereskedő és DMP rendszerek) adatgyűjtési és -felhasználási gyakorlatát, valamint beszéltek a felhasználói hozzájárulás begyűjtésének lehetőségeiről és az iparági legjobb gyakorlatokról (IAB TCF 2.0).

    A rendezvényen készült fotók elérhetőek a galériában.

    A nagy érdeklődésre és téma sokszínűségére tekintettel a szövetség a következő rendezvényét májusban szervezi, ahol az adatok, az adatvezérelt technológiák és az adatvizualizáció kapcsolatára fókuszálnak majd a gyakorlati példákat bemutató előadások és kerekasztal beszélgetések.

    adatvezérelt partnerek
    adatelemzés, adatvédelem, adatvezérelt, adatvezérelt marketing, adatvizualizáció, adtech, business intelligence, data science, dmp, eprivacy, gdpr, hűségprogram, iab tcf 2.0, kedvezményprogram, keresőmarketing, marketing automatizáció, martech, naih, ppc, programmatic, rtb

    Related Posts

    • Adatvezérelt nap - data-driven day

      DIMSZ Adatvezérelt nap fotógaléria

      By admin | Comments are Closed

      Huszics György, DIMSZ | CraneCsanak Gabriella, MicrosoftKrizsó Gergely, Magyar PostaHerdics Ákos, CraneVillányi Dániel, Café CommunicationsSipos Zoltán, Kreatív KontrollTörök Szabolcs, Magyar PostaKovácsházy Dénes, MulticomBuru Ferenc, WavemakerBrenkus Krisztián, AuchanBozzay Bertalan, NKM PluszHűség- és kedvezményprogram kerekasztalHűség- és kedvezményprogramRead more

    • White Square conference 2020

      White Square, Minszk – konferenciaajánló

      By admin | Comments are Closed

      Új lehetőség! A kialakult helyzetre való tekintettel a szervezők nevezési díj nélkül várják a Change for Good kategóriába a járvánnyal kapcsolatos kampányokat. Frissítés2: az esemény új dátuma: 2020 június 24-26. Frissítés: az eseményt a koronavírusraRead more

    • Őszi eseményajánló

      By admin | Comments are Closed

      Ajánljuk a következő időszak eseményeit, részletekkel kapcsolatban keressetek minket! SEO Meetup #8 + PPC Pro Meetup #20: A Data36 sztori és “Mi vár ránk 2020-ban?” – október 30. – https://www.meetup.com/SEO-Meetup/events/265834054/ Contact Ügyfélszolgálati és HR konferenciaRead more

    • Új elnökségi tagokat választott a DIMSZ

      By admin | Comments are Closed

      A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) megtartotta idei éves közgyűlését, ahol több pozíció megerősítése mellett új elnökségi tagot és felügyelőbizottsági elnököt is köszöntöttek. Az új tagok megválasztása mellett a szövetség bejelentette Keresőmarketing tagozatának elindulását,Read more

    • VIII. Contact Center Hangszépségverseny

      By admin | Comments are Closed

      Az ügyfélszolgálatokat gyakran az ügyintézés komplikáltságával és a várakozási idő hosszúságával kötjük össze. Kevésbé értékeljük azokat a contact centeres kollégákat, akiket 24 órában bármilyen kérdéssel kereshetünk. Segítőkészségük és kedves hangjuk azonban több figyelmet és elismeréstRead more

    Kategóriák

    • Egyéb
    • Események
    • Hírek
    • Képzések
    • Kutatások, benchmarkok
    • Lobby

    Archívum

    • 2025. február
    • 2024. október
    • 2024. szeptember
    • 2024. július
    • 2024. május
    • 2024. április
    • 2024. március
    • 2023. május
    • 2023. március
    • 2023. január
    • 2022. december
    • 2022. november
    • 2022. október
    • 2022. augusztus
    • 2022. március
    • 2022. február
    • 2022. január
    • 2021. december
    • 2021. november
    • 2021. augusztus
    • 2021. június
    • 2021. április
    • 2021. március
    • 2021. február
    • 2021. január
    • 2020. december
    • 2020. november
    • 2020. augusztus
    • 2020. július
    • 2020. június
    • 2020. május
    • 2020. március
    • 2020. február
    • 2020. január
    • 2019. október
    • 2019. szeptember
    • 2019. augusztus
    • 2019. július
    • 2019. május
    • 2019. április
    • 2019. február
    • 2018. december
    • 2018. november
    • 2018. október
    • 2018. szeptember
    • 2018. augusztus
    • 2018. július
    • 2018. június
    • 2015. április

    Szakmaiság. Érdekképviselet. Értékközösség. Kapcsolati tőke. Hitelesség. Inspiráció.

    Arra törekszünk, hogy olyan szolgáltatásokat nyújtsunk a szövetségi core tevékenységek mellett, melyek kimondottan a tagjainkat juttatják különböző előnyökhöz. A szervezet a FEDMA és a GDMA (Global Data Marketing & Analytics) tagja.

    Menü

    • Nyitólap
    • Rólunk
    • Tevékenységek
    • Tagság
    • Kapcsolat
    • Impresszum
    • Médiaajánlat
    • Adatvédelem
    • About us

    Legfrissebb bejegyzés

    • Felhívás MRSZ Barométer 7. kutatásban való részvételre

      By admin | Comments are Closed

      Figyelmükbe ajánljuk társszövetségünk, a Magyar Reklámszövetség és a Scores Groupkutatóintézet 7. alkalommal készülő MRSZ Barométer kutatását frissült kérdésekkel és a kitöltéstgyorsabbá és

    Címkék

    adatvezérelt adatvezérelt nap adatvédelem adex ad spend agency analitika barometer call center contact center cookie covid-19 data protection dimsz effie effie hungary eprivacy gdpr hangszépségverseny hungary iaa keresőmarketing kommunikációs torta koronavírus kreatív kutatás lollipop magyar keresőmarketing maksz mprsz mrsz médiatorta naih ppc pr reklámköltés reklámtorta research scc schrems 2 search engine marketing sem seo verseny white square

    Elérhetőségeink

    Amennyiben kérdése lenne, együttműködési ötlete van, vagy szeretne többet megtudni rólunk, kérjük lépjen velünk kapcsolatba! Köszönjük.

    DIMSZ | Adatvezérelt Marketing Szövetség

    1036 Budapest, Perc utca 8.

    +36 30 588 1344

    Lépjen velünk kapcsolatba!

     

    © 2023 DIMSZ | All Rights Reserved
    • Rólunk
      • Értékeink és küldetésünk
      • Elnökség
      • Etikai kódex
      • Alapszabály
      • Tagozatok
      • Történet
      • Bizottság
    • Tevékenységek
      • Kutatások, benchmarkok
      • Képzések
      • Lobby
      • Események
    • Hírek
    • Tagság
      • Előnyök
      • Tagfelvétel
      • Tagok
    • Kapcsolat
    • English
    Adatvezérelt Marketing Szövetség | DIMSZ | Data & Marketing Association Hungary