Február 10-én az Európai Unió Tanácsa megerősítette az ePrivacy rendeletről szóló tárgyalások mandátumát. Csaknem négy év és nyolc uniós elnökség után az EU tagállamai kompromisszumával megpróbálták egyensúlyt teremteni az egyének magánéletének védelme, valamint az új technológiák és az innováció fejlődésének elősegítése között. A megállapodás tehát közeledést jelent a közös és naprakész szabályok kidolgozása felé mind az emberek, mind a vállalkozások számára.
Mégis, a szöveg utolsó pillanatban történt változásai és egyes országok tartózkodása a zárószavazáson azt szemlélteti, hogy az EU-országok között továbbra is erős a megosztottság. Mint ilyen, a javaslattervezet kompromisszumos változata számos korlátozó rendelkezést tartalmaz, amelyek döntő mértékben befolyásolhatják a direkt marketing ágazatot, valamint a reklámot, a médiát, a digitális szolgáltatásokat és a jövőbeli innovációt. A túlzott jogi korlátozásokat különösen az európai kkv-k fogják közvetlenül érezni, amelyek már a világjárvány miatt is küzdenek, miközben próbálnak túlélni az egyre inkább adatközpontú piacon.
Ebben az összefüggésben a FEDMA úgy véli, hogy az ePrivacy rendelet célját és az általa képviselt lehetőséget a közelgő háromoldalú egyeztetések során szem előtt kell tartani. A koherencia és a szinergiák megteremtése a GDPR erős biztosítékaival és kockázatalapú megközelítésével, valamint az EU jelenleg folyamatban lévő más jogalkotási kezdeményezéseivel, ideértve a Digitális Szolgáltatások Törvényt (Digital Services Act, DSA) és a Digitális Piacokról Törvényt (Digital Markets Act, DMA) is, ezek alapvető fontosságúak, hogy a ’20-as évek Európa digitális évtizede lehessen, Ursula von der Leyen bizottsági elnök víziója szerint.
Ezt szem előtt tartva a FEDMA alig várja, hogy továbbra is hozzájáruljon az Európai Parlamenttel és az EU Tanácsával folytatott megbeszélésekhez.