Adatvezérelt Marketing Szövetség | DIMSZ | Data & Marketing Association HungaryAdatvezérelt Marketing Szövetség | DIMSZ | Data & Marketing Association HungaryAdatvezérelt Marketing Szövetség | DIMSZ | Data & Marketing Association HungaryAdatvezérelt Marketing Szövetség | DIMSZ | Data & Marketing Association Hungary
  • Rólunk
    • Értékeink és küldetésünk
    • Elnökség
    • Etikai kódex
    • Alapszabály
    • Tagozatok
    • Történet
    • Bizottság
  • Tevékenységek
    • Kutatások, benchmarkok
    • Képzések
    • Lobby
    • Események
  • Hírek
  • Tagság
    • Előnyök
    • Tagfelvétel
    • Tagok
  • Kapcsolat
  • English

Fontos NAIH határozat DM küldéssel kapcsolatban

    Home Hírek Fontos NAIH határozat DM küldéssel kapcsolatban

    Fontos NAIH határozat DM küldéssel kapcsolatban

    By admin | Hírek | Comments are Closed | 24 november, 2022 | 0

    Hány hozzájárulás szükséges ahhoz, ha egy cég különböző csatornákon keresztül végez marketinget?

    A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) 2022. szeptember 12-i, NAIH-2501-10/2022 számú határozatában 30.000.000 Forint adatvédelmi bírságot szabott ki a Magyar Éremkibocsátó Kft.-re.
    A bírság kiszabásának oka, hogy a társaság megfelelő előzetes tájékoztatás, konkrétan meghatározott cél, és érvényes jogalap hiányában kezelt kapcsolattartási adatokat több ezres nagyságrendű érintett vonatkozásában.
    A NAIH utasította továbbá a társaságot, hogy törölje azokat a direkt marketing célra használt
    kapcsolattartási adatokat, amelyek kezelésére nem tud új, megfelelő hozzájárulást beszerezni, vagy nem rendelkezik a nem direkt marketing célú kezelésükre más, a GDPR szerint érvényes jogalappal (pl. szerződéses kapcsolattartás).
    A döntés azért kiemelten fontos, mert a NAIH most először foglalkozott azzal, hogy hány hozzájárulás szükséges ahhoz, ha egy cég különböző csatornákon keresztül végez direkt marketing tevékenységet. A NAIH megállapításai nyomán a direkt marketing tevékenységet végző társaságoknak haladéktalanul meg kell vizsgálniuk, hogy adatkezelési tájékoztatóik, adatkezelési hozzájárulásaik, valamin telefonos script-jeik megfelelnek a hatóság elvárásainak.
    A NAIH legfontosabb megállapításai és a társaságok feladatai:

    • Külön hozzájárulás kell célonként és marketing csatornánként. Egy adatkezelési hozzájárulás szövegében az „elektronikus úton” (kapott direkt marketinghez való hozzájárulás) túl tág fogalom. Az érintett számára biztosítani kell annak megválasztását, ha csak egyes módokon kíván a direkt megkereséshez hozzájárulni. Például: csak postán, csak telefonon vagy csak e-mailen, vagy ezek bármely kombinációjának megjelölésével. Ez nem zárja ki egy olyan opció nyújtását amely segítségével minden megjelölt célhoz egyszerre lehet hozzájárulni, de ezen kívül lennie kell lehetőségnek csak egyes célok tekintetében külön hozzájárulás megadására. A társaságoknak ennek megfelelően felül kell vizsgálniuk adatkezelési hozzájárulásaik kialakítását – elsősorban a checkbox-ok számát és megfogalmazásuk módját.
    • Külön hozzájárulás kell Google és Facebook célzott hirdetésekhez. A megadott e-mail címen kívüli egyéb úton pl. Google és Facebook hirdetési rendszeren történő célzott hirdetéses közvetlen megkereséshez is külön hozzájárulás szükséges, és külön tájékoztatást kell adni a hasonló tömeges automatizált hirdetésrendszerek használatáról. A társaságoknak ennek megfelelően szintén felül kell vizsgálniuk adatkezelési hozzájárulásaik kialakítását és adatkezelési tájékoztatóik tartalmát.
    • Konkrét információ kell a direkt marketing jellegéről. A kapcsolattartási adatok kezelésének célja nem lehet egy olyan megfoghatatlan cél, mint a „további kedvező ajánlatok fogadása”. A közvetlen üzletszerzés egy ernyőfogalom, amelynek konkrét megvalósítását szükséges megjelölni célként, például saját vagy harmadik személy termékekről szóló hirdetések küldése adott csatornán vagy meghatározott csatornákon. Külön ki kell emelni a szokásostól eltérő, az érintettek által észszerűen nem várt lényeges körülményeket, például a külföldi adatfeldolgozót és annak világos, tömör, könnyen érthető szerepét az adatkezelés során. A társaságoknak ennek megfelelően felül kell vizsgálniuk adatkezelési hozzájárulásaik szövegét és adatkezelési tájékoztatóik tartalmát.
    • Az adatkezelési tájékoztatót olyan módon kell az érintett rendelkezésére bocsátani, amely igazodik az éppen használt kommunikációs csatornához. Offline kommunikáció esetén nem elegendő csak az online adatkezelési tájékoztató elérhetőségére utalni, mert számos érintett lehet, aki nem rendelkezik internet hozzáféréssel, vagy nem eléggé könnyen tud a postai vagy telefonos rendelés közben vagy előtt az interneten a tájékoztatásra rákeresni. A társaságoknak ennek megfelelően felül kell vizsgálniuk, hogy milyen tájékoztatást adnak adatkezelési tájékoztatóik elérhetőségéről.

    A cikk szerzője dr. Domokos Márton a DIMSZ Adatvédelmi és adatbiztonsági tagozatának vezetője a CMS ügyvédje.

    NAIH-2501-2022_hatarozatLetöltés


    adatvédelem, data protection, naih

    Related Posts

    • Felhívás MRSZ Barométer 7. kutatásban való részvételre

      By admin | Comments are Closed

      Figyelmükbe ajánljuk társszövetségünk, a Magyar Reklámszövetség és a Scores Groupkutatóintézet 7. alkalommal készülő MRSZ Barométer kutatását frissült kérdésekkel és a kitöltéstgyorsabbá és átláthatóbbá tévő módosításokkal. A felméréssorozat célja, hogy rendszeresenfeltérképezze a kommunikációs iparág aktuális helyzetétRead more

    • XII. Hangszépségverseny

      By admin | Comments are Closed

      Frissítés! Megvannak a nyertesek! Köszönjük a leadott szavazatokat, 17.226 értékelés alapján a XII. Contact Center Hangszépségverseny dobogósai, akik a Contact 2024 konferencián vehették át díjukat: Thomann Katalin – Alfa Vienna Insurance Group Biztosító Zrt Iski-Siladi Mária –Read more

    • Még nyitva a nevezés a Mediaspace Global Changemakers’ díjra

      By admin | Comments are Closed

      Frissítés: új nevezési határidő – 2024. október 7. A Mediaspace.global azzal a céllal hozta létre a Global Changemakers’ Awardot, hogy a gyorsan változó technológiai, piaci és szabályozási környezetben a progresszív megoldások felszínre kerüljenek és aRead more

    • Adatvezérelt Nap 2024: egy életre szóló tapasztalat!

      By admin | Comments are Closed

      DIMSZ Adatvezérelt nap 2024 szeptemer 12-én a Premier kultcaféban

    • Szeptemberben újra Adatvezérelt Nap – ugye találkozunk?

      By admin | Comments are Closed

      Örömmel értesítünk mindenkit, hogy 2024. szeptember 12-én ismét megrendezésre kerül az Adatvezérelt Nap, mely az év egyik legizgalmasabb és leginnovatívabb szakmai eseménye lesz. SAVE THE DATE, hogy le ne maradj!Ezeket az infókat írd be aRead more

    Kategóriák

    • Egyéb
    • Események
    • Hírek
    • Képzések
    • Kutatások, benchmarkok
    • Lobby

    Archívum

    • 2025. február
    • 2024. október
    • 2024. szeptember
    • 2024. július
    • 2024. május
    • 2024. április
    • 2024. március
    • 2023. május
    • 2023. március
    • 2023. január
    • 2022. december
    • 2022. november
    • 2022. október
    • 2022. augusztus
    • 2022. március
    • 2022. február
    • 2022. január
    • 2021. december
    • 2021. november
    • 2021. augusztus
    • 2021. június
    • 2021. április
    • 2021. március
    • 2021. február
    • 2021. január
    • 2020. december
    • 2020. november
    • 2020. augusztus
    • 2020. július
    • 2020. június
    • 2020. május
    • 2020. március
    • 2020. február
    • 2020. január
    • 2019. október
    • 2019. szeptember
    • 2019. augusztus
    • 2019. július
    • 2019. május
    • 2019. április
    • 2019. február
    • 2018. december
    • 2018. november
    • 2018. október
    • 2018. szeptember
    • 2018. augusztus
    • 2018. július
    • 2018. június
    • 2015. április

    Szakmaiság. Érdekképviselet. Értékközösség. Kapcsolati tőke. Hitelesség. Inspiráció.

    Arra törekszünk, hogy olyan szolgáltatásokat nyújtsunk a szövetségi core tevékenységek mellett, melyek kimondottan a tagjainkat juttatják különböző előnyökhöz. A szervezet a FEDMA és a GDMA (Global Data Marketing & Analytics) tagja.

    Menü

    • Nyitólap
    • Rólunk
    • Tevékenységek
    • Tagság
    • Kapcsolat
    • Impresszum
    • Médiaajánlat
    • Adatvédelem
    • About us

    Legfrissebb bejegyzés

    • Felhívás MRSZ Barométer 7. kutatásban való részvételre

      By admin | Comments are Closed

      Figyelmükbe ajánljuk társszövetségünk, a Magyar Reklámszövetség és a Scores Groupkutatóintézet 7. alkalommal készülő MRSZ Barométer kutatását frissült kérdésekkel és a kitöltéstgyorsabbá és

    Címkék

    adatvezérelt adatvezérelt nap adatvédelem adex ad spend agency analitika barometer call center contact center cookie covid-19 data protection dimsz effie effie hungary eprivacy gdpr hangszépségverseny hungary iaa keresőmarketing kommunikációs torta koronavírus kreatív kutatás lollipop magyar keresőmarketing maksz mprsz mrsz médiatorta naih ppc pr reklámköltés reklámtorta research scc schrems 2 search engine marketing sem seo verseny white square

    Elérhetőségeink

    Amennyiben kérdése lenne, együttműködési ötlete van, vagy szeretne többet megtudni rólunk, kérjük lépjen velünk kapcsolatba! Köszönjük.

    DIMSZ | Adatvezérelt Marketing Szövetség

    1036 Budapest, Perc utca 8.

    +36 30 588 1344

    Lépjen velünk kapcsolatba!

     

    © 2023 DIMSZ | All Rights Reserved
    • Rólunk
      • Értékeink és küldetésünk
      • Elnökség
      • Etikai kódex
      • Alapszabály
      • Tagozatok
      • Történet
      • Bizottság
    • Tevékenységek
      • Kutatások, benchmarkok
      • Képzések
      • Lobby
      • Események
    • Hírek
    • Tagság
      • Előnyök
      • Tagfelvétel
      • Tagok
    • Kapcsolat
    • English
    Adatvezérelt Marketing Szövetség | DIMSZ | Data & Marketing Association Hungary