A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség tartalommarketing-tagozata elkészítette a Tartalommarketing Kisokos 2. kiadását.
A kiadvány célja az, hogy továbbra is hivatkozási alap legyen a hazai tartalommarketing-események kapcsán (például a Magyar Marketing Szövetség a Marketing Diamond tartalommarketing-kategóriájának leírásában a Kisokosra hivatkozva definiálja a tartalommarketinget). Másik cél, hogy a szakemberek olyan hiteles tudásanyagot kapjanak a tartalommarketingről, amely a mindennapi piaci működés fölötti konszenzus eredménye – a kiadvány szakmai minőségét a tartalommarketing-tagozat tagjai szavatolják, a munka több cég közös munkájának gyümölcse.
A 2015-ben megjelent első kiadás szöveganyagát frissítették, új példákat, esettanulmányokat és friss kutatásokat tettek a Kisokosba, mely így 122 oldalasra bővült. Erre azért volt szükség, mert 3 év a marketingben rengeteg idő, a kiadvány csak a frissítéssel maradhat naprakész és releváns.
A Kisokos többek közt választ ad ezekre a kérdésekre:
- Hogyan változtatta át a marketinget a tartalmi megközelítés?
- Mire és hogyan használható a tartalommarketing? Mire nem?
- Hogyan néz ki egy jól megvalósított tartalommarketing-program?
- Hogyan készítsünk tartalomstratégiát?
- Ki készítse a tartalmat? Egyáltalán milyen tartalmat készítsen?
- Milyen tartalomtípusok vannak és a te cégednek melyek valók?
- Hogyan mérjük objektíven az anyagok minőségét?
A Tartalommarketing Kisokos tartalomjegyzéke:
- Mi a tartalommarketing?
- Mire használható és mire nem?
- Kinek ajánlott?
- Ki készítse a tartalmat?
- Hogyan tervezzük a tartalommarketinget?
- Mi számít tartalomnak?
- A tartalom minősége
- A tartalom költsége
- Miért fontos a tartalom eredetisége?
- Milyen csatornákon érdemes terjesztened a tartalmaidat?
- De hol oszd meg a tartalmadat?
- Hogyan mérjük a csatornák hatékonyságát?
- Esettanulmány: Az Irodabutik sales funnelje
- Esettanulmány: A Vision Express StílusBrigádja
A 2. kiadás Sipos Zoltán, a tartalommarketing-tagozat elnökének előszavával így ajánlja a szakembereknek a tudásanyagot:
„A kisokos evolúciója tükrözni igyekszik azt, hogy Magyarországon is egyre többet értünk meg azokból a változásokból, amelyeket ez az interaktív, kereshető és mérhető tartalmakban dúskáló kor a piacra elhoz.
Szakértő kollégáimmal együtt jó szívvel ajánlom ezt a kiadványt, ha szeretnéd megérteni a tartalommarketinget (és azt, hogy mi ez a felhajtás körülötte), majd elsajátítanád az uralkodó legjobb gyakorlatokat. Ne feledd: a kommunikációs forradalom már kirobbant, a piac változott, a fogyasztói elvárások átalakultak.
Arra biztatlak, hogy legyél te is a részese.”
A Tartalommarketing Kisokos 2. kiadása ingyenesen letölthető a http://dimsz.hu/tartalommarketing/ oldalon.