Az Adatvezérelt Marketing Szövetség (DIMSZ) is aktívan együttműködik, támogatja az MRSZ törekvéseit az iparág újraindításának Kormányzati megsegítésének megszerzésében.
A reklám- és PR-ügynökségek, outdoor és direktmarketing szolgáltatók, sales house-ok és piackutatók megvédése nélkül szerintük bajos lesz újraindítani a gazdaságot.
„Ugyanakkor a mai nappal, azaz március 26-án azzal a további kéréssel fordultunk a Kormány felé hogy a reklám-, média- és PR-ügynökségek, a sales house-ok, a közterületi piaci szereplők, direkmarketing szolgáltatók és a marketing kutatással foglalkozó vállalkozások tekintetében is terjesszék ki a gazdasági kármentési intézkedési csomagot, hiszen a már segítséget kapó részterületeken túl az imént felsorolt vállalkozások az MRSZ becslései szerint több mint 100 ezer család megélhetését jelentősen befolyásolják, így nagyon fontos volna, ha ezen munkahelyek megőrzését is tudná támogatná a kormányzat” – fogalmaz a szövetség.
„Bízunk benne, hogy a teljes gazdaságot érintő jelentős visszaesés ellenére a gazdaság újraindításában kulcsszerepet játszó reklámipar minél több szereplője életben tud maradni és meg tudja őrizni munkavállalóit. Ahogyan 2016-os reklámgazdasági hatástanulmányunk is igazolta: minden reklámra költött forint hat további forintot eredményez a nemzetgazdaság számára. Emiatt is kiemelkedően fontos, hogy a jelentős – bár most még szakmailag hitelesen nem felmérhető – visszaesést elszenvedő kommunikációs iparág szereplői a veszélyhelyzet elmúlásával a gazdaság újra indulásába azonnal és aktívan be tudjanak kapcsolódni.”
Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető államtitkár az e hét csütörtöki kormányinfón már bejelentette, hogy további ágazatokra terjesztik ki a járulékmentességet, de további részleteket ott nem közölt. Az elmúlt hetekből kiindulva ezek majd a miniszterelnök péntek reggeli rádióinterjújából vagy a Magyar Közlönyben megjelenő kormányrendeletekből derülhetnek ki.
(forrás: Kreatív)