Adatvezérelt Marketing Szövetség | DIMSZ | Data & Marketing Association HungaryAdatvezérelt Marketing Szövetség | DIMSZ | Data & Marketing Association HungaryAdatvezérelt Marketing Szövetség | DIMSZ | Data & Marketing Association HungaryAdatvezérelt Marketing Szövetség | DIMSZ | Data & Marketing Association Hungary
  • Rólunk
    • Értékeink és küldetésünk
    • Elnökség
    • Etikai kódex
    • Alapszabály
    • Tagozatok
    • Történet
    • Bizottság
  • Tevékenységek
    • Kutatások, benchmarkok
    • Képzések
    • Lobby
    • Események
  • Hírek
  • Tagság
    • Előnyök
    • Tagfelvétel
    • Tagok
  • Kapcsolat
  • English

Hogyan kezdj bele az online jelenlét kialakításához, ha KKV-t alapítottál?

    Home Egyéb Hogyan kezdj bele az online jelenlét kialakításához, ha KKV-t alapítottál?

    Hogyan kezdj bele az online jelenlét kialakításához, ha KKV-t alapítottál?

    By admin | Egyéb, Hírek | Comments are Closed | 30 november, 2018 | 0

    Induló vállalkozóként nem elég abban bíznod, hogy a terméked vagy szolgáltatásod annyira jó, hogy el fogja adni önmagát, neked is aktívan részt kell venned a folyamatokban, hogy igazán sikeressé válhasson a vállalkozás.
    A 21. században elfogadott tény, ha egy vállalat nincs fent az Interneten, akkor az gyakorlatilag nem is létezik. Induló vállalkozások esetében azonban az online világba való belépés nem is olyan egyszerű, mint elsőre tűnik. Az általános hozzáállás az, hogy elég már egy kezdetleges weboldal, melynek elkészítése maximum pár hónapot vesz igénybe, onnantól pedig már jöhet is a várva várt forgalom és bevétel növekedés. Sajnos ez manapság már egyáltalán nem elegendő. Évente akár több százezer weboldal készül, és ezek közül mindenki ugyanazzal az elvárásokkal készíti a honlapot: hogy minél előbb minél nagyobb sikereket érjenek el. Ezek azonban önmagában igen ritkán állják meg a helyüket. Még ha a kezdő vállalkozás vezetői realizálják is, hogy egy weblapon kívül több mindenre van szükség, akkor sincs konkrét tervük arra vonatkozóan, hogy milyen irányban induljanak el, milyen módon érjék el céljaikat, hogy kezdjenek egyáltalán hozzá a vállalkozás beindításához.
    Gyakori probléma, hogy az adott vállalkozásnak az induláskor nincsenek meg a kellő erőforrásai. A mikro-és kisvállalkozásoknál az alkalmazottak száma minimális, 0-10 fő között mozog, emiatt nagy eséllyel nincs megfelelő szaktudás mögöttük, amellyel sikeresen vehetnék az akadályokat. Ha szerencsések, és a megfelelő szakértelemmel és képességekkel felvértezett munkaerő dolgozik náluk, akkor sem biztos, hogy rendelkeznek a kellő technikai háttérrel, az adott cél eléréséhez szükséges eszközökkel. Ilyen feltételek mellett a kitűzött cél elérése a sok éves tapasztalattal és kiemelkedő képességekkel rendelkező dolgozók számára is komoly kihívást jelent. Ezek hátterében leginkább a minimális költségvetés áll, melynek következményeképpen a vállalatok gyakran kényszerülnek egyszerűbb, kevésbé hatékony és alacsonyabb eredményekkel járó megoldásokat találni. Ha rendben van a szakértelem- technikai háttér-költségvetés hármasa, akkor az idő, mint rizikófaktor még mindig felütheti a fejét. Bizonyos szektorokban előfordulhat, hogy egy innovatív ötletből épp azért nem lesz siker sztori, mert a mikro-és kisvállalkozások sajátosságaiból fakadó korlátok miatt nem tudnak a kellő időpontban a piacra lépni. Attól, hogy a fenti tényezők tekintetében a vállalkozás ígéretesnek mondható, még mindig félrecsúszhat a dolog. Ha a vállalkozás külső kézbe szeretné adni a webfejlesztéssel és marketinggel kapcsolatos feladatokat, előbb-utóbb szembesülni fog azzal, hogy a megfelelő ügynökségek megtalálása hosszadalmas és bonyolult feladat. Ajánlatok tömkelegén kell átrágniuk magukat, megbeszéléseken kell részt venniük, a folyamat végén pedig ki kell választaniuk akár több ügynökséget is, amely szintén hátráltathatja az indulás időpontját. Arról nem is beszélve, ha első körben olyan ügynökségekbe futnak vele, akikről kiderül, hogy nem tudnak velük közösen együtt dolgozni. Ez nem csak bosszantó, hanem idő és pénz szempontjából is hátráltató tényező. Sokkal előnyösebb épp ezért, ha egy vállalat, amikor felismeri, hogy segítségre van szüksége, egyből egy full-szerviz ügynökséghez fordul, ahol egy csapat alá tartozik a webfejlesztés, grafikai szolgáltatás és marketing szolgáltatás is. Sokkal hatékonyabb a közös munka, hiszen az ügynökség alkalmazottai napi szinten tudnak egymással kommunikálni. Emellett kevésbé időigényes a folyamat, az ügynökségeknek nem kell egymásra várni, hanem házon belül tudják egyeztetni, priorizálni, és adott esetben sürgetni a feladatok elkészítését. Illetve bizonyos esetekben a vállalkozások kedvezményes áron juthatnak az ügynökség szolgáltatásaihoz, ha egy helyen végeznek mindent. Ezek kívül vannak még tipikus csapdák, melyekbe sok kezdő vállalkozó belecsúszik- és sok csődbe is megy már a legelején. Az egyik ilyen hiba, hogy a vállalkozók teljesen megfelejtkeznek arról, hogy a vállalkozás beindításához nélkülözhetetlen a marketing, és az ehhez tartozó költségeket teljesen kihagyják a költségvetésből. Ezek után hiába van egy innovatív és jelentős üzleti potenciált tartalmazó ötletük, a legprofibb és legkorszerűbb weboldaluk, egy jó üzleti stratégiával

    karöltve- ha figyelmen kívül hagyják a marketinget, nagyon kevés esélyük van sikerre vinni a terméket vagy szolgáltatást, amit kínálnak. A kezdő vállalkozók egy része úgy áll hozzá a dologhoz, hogy a marketing csak elviszi a pénzt a (szerintük) fontosabb dolgok elől, és nekik ez nem fér bele induláskor a költségvetésbe. Majd később, szokták mondani, mikor már jobban állunk anyagilag. Csak hogy ez a később nem biztos, hogy el fog érkezni Való igaz, a marketing az elején tényleg nagyon sokba kerül, főleg ha jól szeretnénk csinálni, valóban működő és hatékony eszközökkel. Ezek miatt a problémák miatt sok vállalkozó inkább feladja.
    Ezek után jogosan felmerül a kérdés: milyen lépéseket tehetsz a sikeres online jelenlét kialakításának érdekében?
    Bár önmagában egy weboldal nem fog óriási forgalmat generálni, ennek ellenére egy informatív, reszponzív és igényes holnap nélkül esélyed sincs elindítani egy komoly vállalkozást online. Nem kell bonyolult, egyedi fejlesztésű weboldalakban gondolkodni, egy egyszerű WordPress weboldal kiegészítve modern, esztétikus grafikával és minőségi tartalommal már jó kiindulópont.
    Bár az erőforrások hiánya problémát gyakran problémát jelent, egy online vállalkozás beindításához elég egy számítógép, mobiltelefon, internetkapcsolat, egy-két hozzáértő munkatárs. Nyilvánvalóan minél profibb felszerelés és nagyobb szaktudással rendelkező munkaerő van a vállalkozás tulajdonában, annál nagyobb a siker esélye, de az indulás így már megoldható.
    Ha kész a weboldal, megvannak a szükséges eszközök és munkatársak, akkor belevághat a vállalkozás az online marketingbe. Legyen szó ingyenes vagy fizetős hirdetési megoldásokról, mind nagyban hozzájárulhatnak a vállalat sikeres online beindításához.

     

    A cikk szerzője Dr. Sárosi Izabella a Nilsimedia üzleti igazgatója

    No tags.

    Related Posts

    • Koronavírussal kapcsolatos adatkezelési tájékoztató

      By admin | Comments are Closed

      A NAIH tájékoztatót adott ki a koronavírus járvánnyal kapcsolatos adatkezelésekről.

    • Előre törnek az adatvezérelt kommunikációs csatornák

      By admin | Comments are Closed

      A címzett és címezetlen küldemények a javuló konverziós aránynak köszönhetően egyre inkább visszakerülnek a hirdetők látókörébe, amely a terjesztéssel foglalkozó vállalatok és vállalkozások forgalmára is pozitív hatást gyakorol

    • White Square conference 2020

      White Square, Minszk – konferenciaajánló

      By admin | Comments are Closed

      Új lehetőség! A kialakult helyzetre való tekintettel a szervezők nevezési díj nélkül várják a Change for Good kategóriába a járvánnyal kapcsolatos kampányokat. Frissítés2: az esemény új dátuma: 2020 június 24-26. Frissítés: az eseményt a koronavírusraRead more

    • Adatvezérelt nap - data-driven day

      DIMSZ Adatvezérelt nap 2020 – beszámoló

      By admin | Comments are Closed

      Ki a felelős a személyes adataim biztonságáért? Adatvezérelt Napot tartott a DIMSZ Huszics György, DIMSZ elnök| Crane A modern, vállalati környezetben működő technológiai megoldások bemutatása mellett többek között a címben szereplő kérdéssel is foglalkozott aRead more

    • Adatvezérelt nap - data-driven day

      DIMSZ Adatvezérelt nap fotógaléria

      By admin | Comments are Closed

      Huszics György, DIMSZ | CraneCsanak Gabriella, MicrosoftKrizsó Gergely, Magyar PostaHerdics Ákos, CraneVillányi Dániel, Café CommunicationsSipos Zoltán, Kreatív KontrollTörök Szabolcs, Magyar PostaKovácsházy Dénes, MulticomBuru Ferenc, WavemakerBrenkus Krisztián, AuchanBozzay Bertalan, NKM PluszHűség- és kedvezményprogram kerekasztalHűség- és kedvezményprogramRead more

    Kategóriák

    • Egyéb
    • Események
    • Hírek
    • Képzések
    • Kutatások, benchmarkok
    • Lobby

    Archívum

    • 2025. február
    • 2024. október
    • 2024. szeptember
    • 2024. július
    • 2024. május
    • 2024. április
    • 2024. március
    • 2023. május
    • 2023. március
    • 2023. január
    • 2022. december
    • 2022. november
    • 2022. október
    • 2022. augusztus
    • 2022. március
    • 2022. február
    • 2022. január
    • 2021. december
    • 2021. november
    • 2021. augusztus
    • 2021. június
    • 2021. április
    • 2021. március
    • 2021. február
    • 2021. január
    • 2020. december
    • 2020. november
    • 2020. augusztus
    • 2020. július
    • 2020. június
    • 2020. május
    • 2020. március
    • 2020. február
    • 2020. január
    • 2019. október
    • 2019. szeptember
    • 2019. augusztus
    • 2019. július
    • 2019. május
    • 2019. április
    • 2019. február
    • 2018. december
    • 2018. november
    • 2018. október
    • 2018. szeptember
    • 2018. augusztus
    • 2018. július
    • 2018. június
    • 2015. április

    Szakmaiság. Érdekképviselet. Értékközösség. Kapcsolati tőke. Hitelesség. Inspiráció.

    Arra törekszünk, hogy olyan szolgáltatásokat nyújtsunk a szövetségi core tevékenységek mellett, melyek kimondottan a tagjainkat juttatják különböző előnyökhöz. A szervezet a FEDMA és a GDMA (Global Data Marketing & Analytics) tagja.

    Menü

    • Nyitólap
    • Rólunk
    • Tevékenységek
    • Tagság
    • Kapcsolat
    • Impresszum
    • Médiaajánlat
    • Adatvédelem
    • About us

    Legfrissebb bejegyzés

    • Felhívás MRSZ Barométer 7. kutatásban való részvételre

      By admin | Comments are Closed

      Figyelmükbe ajánljuk társszövetségünk, a Magyar Reklámszövetség és a Scores Groupkutatóintézet 7. alkalommal készülő MRSZ Barométer kutatását frissült kérdésekkel és a kitöltéstgyorsabbá és

    Címkék

    adatvezérelt adatvezérelt nap adatvédelem adex ad spend agency analitika barometer call center contact center cookie covid-19 data protection dimsz effie effie hungary eprivacy gdpr hangszépségverseny hungary iaa keresőmarketing kommunikációs torta koronavírus kreatív kutatás lollipop magyar keresőmarketing maksz mprsz mrsz médiatorta naih ppc pr reklámköltés reklámtorta research scc schrems 2 search engine marketing sem seo verseny white square

    Elérhetőségeink

    Amennyiben kérdése lenne, együttműködési ötlete van, vagy szeretne többet megtudni rólunk, kérjük lépjen velünk kapcsolatba! Köszönjük.

    DIMSZ | Adatvezérelt Marketing Szövetség

    1036 Budapest, Perc utca 8.

    +36 30 588 1344

    Lépjen velünk kapcsolatba!

     

    © 2023 DIMSZ | All Rights Reserved
    • Rólunk
      • Értékeink és küldetésünk
      • Elnökség
      • Etikai kódex
      • Alapszabály
      • Tagozatok
      • Történet
      • Bizottság
    • Tevékenységek
      • Kutatások, benchmarkok
      • Képzések
      • Lobby
      • Események
    • Hírek
    • Tagság
      • Előnyök
      • Tagfelvétel
      • Tagok
    • Kapcsolat
    • English
    Adatvezérelt Marketing Szövetség | DIMSZ | Data & Marketing Association Hungary